måndag 15 juni 2009

En sån vecka

I onsdags åkte jag och Lucas till stan. Först Nipoptik där Lucas nya glasögon äntligen kommit. Dom blev jätte bra, så nu ser lillkillen igen. Sedan var vi på Öron där det kollades i hals, öron och näsa. Halsmandlarna han förminskade i februari har vuxit tillbaka. Typiskt. Sedan är juh Lucas så snuvig jämt och det ställer juh till vissa problem. Så nu fick han penecellin som han ska äta i sju dagar. Kan lova att det inte är poppis, det är jätte äckligt, han får diarré och i går kräktes han till och med. Inte kul alls. I morse så skippade vi tabletten och kör bara två gånger idag. Blir likadant i morgon. Inte kul att komma till Dagis och må illa.

I torsdags lämnades barna på Dagis och jag åkte och hämta upp Madelene. Sedan bar det iväg till stan. Först gick vi och fikade på Wästerlunds och sedan hade jag tid på Nipoptik. Synkoll och provning av glasögon. Gick över förväntan bra att hitta ett par som jag gillade och inte var allt för dyra. Skulle ta en vecka innan dom var klara. Efter det så gick vi på stan. Var in på Kapp-Ahl och fick tag på ett nattlinne till Molly och sockar. Efter det så gick vi bort till Sussie på blommaffärn och kollade lite priser och buketter. Fick tips på en superbra sida med enbart bröllopsgrejer så där hittade jag min favorit. Var in på Studio Fresch och kollade lite på diadem och lite annat smått och gott. Var in lite varstans på stan. Träffade kära klipparkusin med barn som precis hade haft skolavslutning och nu väntade med spänd förväntan på att Scotts skulle komma till Orrtorget och signera skivor. Det brydde inte vi oss om så vi åkte hemöver. In på Ica och handla lite och sedan hem med grejerna och lite koll på hår och klänning. Hämtade barna på Dagis och skjutsade hem Madelene. Tack för en trevlig dag måste jag säga :)

I fredags åkte jag och barna mot stan ganska tidigt. Visste juh att dom höll på med Långsele vägen och att man kan få stå å vänta länge. Men fredag som det var så inte fanns det nåt vägarbete heller, dom var juh ledig. Kvart över tio skulle vi träffa Mormor utanför Konsum men iom att vi nu vart så tidiga så letade vi reda på Morfar som var uppe på Nipan och jobbade. Lyckan var fullständig för Lucas när Tony kom körandes i grävarn och Lucas fick klättra upp i den och spaka lite. Inte lätt att dra honom därifrån. Hämtade upp Mormor för vidare färd till bilbesiktningen. Medan vi står där och väntar så ser vi en Altinsbil som är där och börjar fundera på om inte det kan vara kära bror Marcus. Fick åka in och Saaben gick igenom med ett blanktpapper. Fick dom att lova samma behandling av Mercan när jag nu åker in med den. Tror inte så mycket på det löftet. Allt jag vill är att få igenom den så jag kan sälja bort min gammbil. Åkte ner till Nipoptik ännu en dag för att rikta Lucas NYA glasögon som blev sneda på torsdagseftermiddan när han och Molly brakade ihop och föll in i väggen. Döm om min förvåning när det visar sig att mina glasögon är färdiga. Hurra. Tog på mig dom på en gång å vart i snorfylla. Bara att ta på sig gammasen igen. När det var gjort så åkte vi till Sjukhusapoteket och tog ut Lucas medicin, Mamma var in och hämtade ut sprutor till Pappa och sedan for vi ner på Konsum och handla. Det visade sig vara Brollan som var på besiktningen men vi missade varandra med någon minut. Typiskt. Efter det blev det färd hemöver med stopp på 87:ans Grill. Lucas och Molly lovade dyrt och heligt att bara vi gick in och åt där så skulle dom lyssna på mig och inte göra några dumheter. Dom var som små änglar och lyssnade på allt jag sade. Åt vår lunch där. När vi kom hem så stod det en Trailer här hemma. Gissa om Lucas blev eld och lågor. Inte lätt att få in honom i huset. Stefan lovade att om Lucas höll sig i TV-rummet medan jag klippte Stefan så skulle lillkillen få åka Trailer bort på Garaget. Lucas var jätte duktig och fick sin åktur. En sån dag för en liten åkardräng. När vi kom hem från garaget så stannade vi ute och körde ved. Båda barna var så duktiga dom bar vedklabb på vedklabb utan minsta knorr. In och fikade lite och sedan gick vi ut igen och kastade in veden ner i källarn. Sedan på kvällen när det var dags att sova frågade jag Lucas vad som hade varit roligast idag. Hmm, köra ved med dig Mamma svarar gullungen. Man blir så lycklig.

I Lördags jobbade jag delad tur. När jag kom hem mitt på dagen så dröjde det inte länge förren Mamma och Pappa kom hit. Surrade lite och sedan for Pappa upp på taket för att få bukt med Kajproblemet. Nu har vi ett kajbo i skorsten mittemellan köket och källaren. Vete fasen hur vi ska få bort skiten. Måste ta till typ en jätte virknål och försöka dra ner rat allt eftersom. Nu drar iaf köksfläkten ut matos så lite bättre vart det juh. Pappa satte även för nät så att vi inte ska få nya byggnationer i skorsten. Iväg och jobba igen och när jag kom hem tog jag mig ett välförtjänt bad. Åh så skönt.

Söndagen befann jag mig på jobbet igen, började halv tolv och slutade halv nio. Var ganska mör igår kväll när jag kom hem.

Ja och nu är det måndag. Har lämnat barna på Dagis, fikat, tagit reda på tvätt, hängt tvätt och nu ska jag hänga mer och sätta igång ännu en maskin. Ska hämta in en köttbit från frysen också så jag hinner få till någon middag idag. Börjar jobba klockan fyra så det blir juh till att snabba sig.

Och så var det juh det här med regnet. Har kommit en hel del men det behövs alltihop. Kan väl bara hoppas på lite värme och uppehåll på fredag annars går det i stöpet med våran kubbspelning på Midsommarafton.

Inga kommentarer: