fredag 5 juni 2009

Tack LillSvägerska

Det där var verkligen välbehövligt. Så skönt att komma hemifrån några timmar och bara spela och surra. Sen att man får se en alldeles nykläckt kalv är inte fy skam det heller.

Kvällen har gått i busets tecken. Nu sitter jag här ensam och funderar på att lägga mig. Barna sover och Kricken åkte precis iväg för att fiska med Niklas. Lite avis är jag. Men mitt spö är ändå i Sjöberg så det är lika bra jag sitter där jag sitter. Fiskar ändå hellre där uppe. Har glömt att fråga om sjön har gått upp än. Måste kollas upp. Inte för att det spelar någon roll för det blir ändå inget Sjöberg i år. Jag jobbar juh hela sommaren och är ledig för korta perioder för att hinna åka upp. En gång på hela sommaren är jag ledig tre dagar i rad och det är helgen före bröllopet och då lär man juh ha fullt upp med andra saker än att sitta i en bil 34 mil enkel resa. Hoppas att vi kanske kan åka upp på en liten resa efter den 22/8. Får väl se hur det blir med den saken.

Morgondagen hoppas jag att vi tillbringar ute med att kärra in veden som är kvar i vebon. Sen ska jag gödsla Skärmtryhäcken och jag har lovat Lucas att vi ska spela fotboll också. Sen ska Kricken upp på taket och kolla vad kajorna har ställt till med i skorsten, för det har han inte hunnit med ännu. Hade juh tänkt städa uppe idag men när jag fick erbjudandet av Kiina så var det inte svårt att skjuta det på framtiden. På söndag är vi bjudna på födelsedagsfika hos Rebecka men det tar väl inte hela dagen. Ska passa på att surra med Maggan då om maten.

Nä fasen, jag hade juh glömt att jag har tvätt i maskin så det är väl bäst att jag tar och hänger den.

Inga kommentarer: