måndag 30 mars 2009

Regn och rusk

Blev lite rädd för en stund sedan. Gick ner och skulle göra upp eld. Det skvalade och rann...åh nej tänkte jag, vad har hänt nudå? Det visa sig att det tokregna ute. Snacka om att bli paranoid.

Lucas har varit jätte låg sedan jag hämta barna på dagis, det visa sig att han har feber. Hoppas att det bara är något tillfälligt, vet inte om han har bajsat idag på dagis för i går bajsa han inget så har han inte gjort något idag så kan det vara därför han har feber. Jag hoppas tokmycke på det.

Snickarna har vare här idag och tagit upp större hål både i badrummet och köket. Rörkrökarn har dragit nya ledningar så nu ska iaf det vara ok. Tänkte säga åt honom att jag vill ha ett nytt golvbrunn också nu när det ändå ska rivas upp. Vet inte om dom kommer något i morgon. Har inga fläktar än så länge så vi får väl se om det blir några. Hoppas inte.

Igår var kära Lillebror och Ullis hit. Så himla kul att träffa dom. Lucas ville inte alls att dom skulle åka. Han fullkomligt avgudar Ullis. Han gjorde illa sig och då brukar det bara vara jag som duger till att blåsa bort det onda men se det dög inte i går, Ullis skulle blåsa. Han är för go lillknöbben. Fick, trots att det inte behövdes, presenter av dom. En Chokladfondué (stavas det så?) och även choklad och frukter. Barna fick en stor ask med Ahlgrens bilar. Ja just det ja, fick även en mjukisälg med magneter i fötterna som man kan hänga typ på kylskåpet.

Nyfiken på hur vår Hotell natt var? Sovandes kan jag säga :) Vi tvärslockna efter Let´s Dance. Innan det så hade vi ätit mat på restaurangen och badat skumbad. På söndagmorgon så vakna jag halv sex och höll fasen inte på att kunna sova något mer. Halvslumra tills klockan var halv åtta då var jag less. När det var dags för frukost var restaurangen överfull så vi checkade ut och åkte på MacDonalds. Tio i tio stog vi utanför Media Market i Birsta och väntade på att dom skulle öppna. Sedan bar det iväg på Clas Ohlsons och efter det Willys. Ines i Sörberge fick också en påhälsning sedan bar det iväg hemöver på såna kringelkrokvägar att jag till slut var helt borta och inte hade en susning om vart vi var. Men hem kom vi iaf. Lastade ur bilen och plockade in alla varor i skåpen sedan bar det iväg upp till Svärfars för hämtning av barn. När vi svängar upp på gårn hos dom så var alla ute och donade på, när Lucas fick syn på oss och fatta att det var vi så blev han skitsur, inte ville han åka hem heller. Molly blev på en gång den klängiga lilla mammaskit som vi är van att se. Allt hade iaf gått jätte bra och bara dom ställer upp så lämnar jag gärna bort barna igen.

På eftermiddan kom Niklas och hans flickväns lillasyster hit. Lucas blev kär, han satt och strök den stackars 13-åringens hår och kramades så försiktigt. Sedan kom Emelie (Niklas flickvän), efter en stund kom Tobias, Rebecka och Gabbe. Vi tjejer åkte ner till stan på Dianas och köpte med oss mat hem. Så himla gott, sedan satt vi och surra och kollade på Robinson. Bäddade på golvet åt Lucas så där somna han ganska omgående. När han somnat till ordentligt så bar Tobias upp honom. Uffe kom hit och hälsa på också, han och Tobbe jobbar ilag numera. Kricken och Niklas hade förresten beställt varsin familjepizza som dom vräkte i sig. Ska sanningen fram så orkade dom faktiskt inte hela utan lämnade lite grann. Fattar inte vart dom får plats med all denna mat. Iofs så är dom runt två meter lång båda två så det finns nog håligheter att stoppa mat i.

Jag hatar förövrigt att ställa fram klockan. Jag vill att det ska vara vintertid hela tiden. Det ställer bara till en massa bekymmer för mig. Har supersvårt att ställa om. Det blir juh ändå ljust på kvällarna även om man inte ställer om klockorna. Nästa år tror jag att jag ska bojkotta alltihop. Hmm, undra hur det kommer att sluta?

Nu måste jag ställa mig och plocka ur och i diskmaskin, tråkigt. Men det måste juh göras. Ska försöka komma i säng i tid i kväll, men det lär väl skita sig som allt annat jag försöker med.

Inga kommentarer: