tisdag 24 mars 2009

Födelsedag idag

Dagen starta med att barna vakna strax efter sex i morse. Klev upp och gick ner, påklädning av barn och mig själv, frukost och sedan gjorde jag tårtan som jag var för trött för att göra i går kväll. När det var gjort så var det en massa lek och bus innan lunch. Fixade mat till barna och när Molly gick å lade sig så dammsög jag och Lucas här nere och så (kors i taket) moppade vi av golven.

Mamma och Pappa kom hit vid halv ett ungefär. Kokade kaffe och när det var klart så gick jag upp och väckte Molly. Dukade fram tårtan och det blev dagens mellanmål. Alla tyckte att den var jätte god och det var den. När vi fikat klart så klädde vi på oss och gick ut. Pappa hade tagit med sig sandningssand så det första vi gjorde var att sanda gårdsplan. Mycket bra. Sedan var det dags för vedkörning. Fick mycket god hjälp av kära far och Lucas. Mamma och Molly for runt och lullade på. Karolina kom förbi men hon hade så "dåliga" kläder att hon satt inne vid datorn och spelade poker istället tills vi kom in. Har fått in rätt bra med ved tack vare all hjälp så det känns bra. Fick förresten presenter av Mamma och Pappa; två fågelholkar, en tulpanbukett och så ett presentkort på Kapp-Ahl. Mycket tacksam för alla grejerna.

Den förste att gratta mig idag var vår kära vän Peter som vi träffar/hör av alldeles för sällan. Han fyllde år igår och det hade jag glömt bort. Har haft för mycket inne i mitt lilla huvud, annars brukar jag inte glömma bort bemärkelsedagar.

Vattenskadan ja, den som tar en stor del av mitt huvud just nu som gör att jag glömmer saker. ML Huskonsult var hit igår och det har juh blivit blött i köket också. Pratade med försäkringsbolaget idag och som det lät så blir det knappt några avdrag iom att det inte är så länge sedan det blev renoverat. Hoppas att det inte dröjer allt för länge innan det sätter igång här hemma, fast för min del får det gärna dröja tills efter helgen. Känns som att det skulle vara bäst så. Men det lär juh visa sig.

Nu ska vi äta middag och sedan blir det bad av barn på köksgolvet och ett försök till avtvättning av mig själv också.
Fick förresten pengar av Svärfars i present. Dom tyckte att vi skulle kosta på oss riktigt god mat nu när vi ska iväg och bo på Hotell. Fasen vad jag längtar, det ska bli så skönt.

2 kommentarer:

Anneli sa...

Ooups!!!
Ja må hon leva, ja må hon leva -lite i efterskott....

Hoppaas ni får en görtrevlig kväll och natt på hotell - är ju verkligen att rekommendera!

Monica sa...

Ja det hoppas jag också. Det ska bli skönt att komma iväg. Har redan förvarnat gubben på att det blir en liten Birsta sväng på lördan innan vi åker hem. Han är inte glad men ställer upp på det.