söndag 1 mars 2009

Då var det Mars då

Ja jäklar vad tiden går fort. Tycker vi nyss firade Jul.

Helgen har jag tillbringat på jobbet. I går i vården och idag i köket. Vädret vi hade igår hoppas jag återkommer nästa helg. Skulle vara fint som snus om det blev pärlaväder. Bara för att jag längtar så fruktansvärt till nästa helg så lär jag säkert bli sjuk. Jag känner att jag verkligen behöver komma ifrån om så bara för några timmar. Om man dessutom får vara ute på skoter så är juh lyckan gjord. Det kommer jag att leva länge på.

Från att jag kom hem från jobbet tills att Molly lade sig för kvällen har hon varit hemskt Mammasjuk. Lite jobbigt när man inte ens kan gå på toa utan att hon står och grinar hysteriskt utanför dörren trots att hon ser sin Far. Men i kväll dög han inte.

Stoppade barna i duschen, det sluta med att hela familjen knöka in sig där och duschade tillsammans. Det var väldigt kul tyckte barna.

Jag har förresten fått en spis i födelsedagspresent av Mamma och Pappa. Mycket snällt. Det är juh 23 dagar tills jag fyller år men spisen kommer till veckan.

Nu när jag ändå är inne på Mor och Far så skall vi (barna och jag) tillbringa dagen med dom på stan i morgon. Jag ska först på Arbetsförmedlingen och sedan ska vi på Bokrea, Lindex, Dressman, Kapp-Ahl, Fresks och säkert på fler ställen också. Tänkte bjuda dom på lunch också. Tror att det blir på Nipan för där är det rätt barnvänligt och mycket att välja på, dessutom är det billigt. Barna äter juh gratis där, gratis är bra.

Kricken och barna har varit hos Farmor och Farfar både igår och idag. Dom har åkt skoter och traktor och haft allmänt trevligt. Igår kväll när Kricken lade Lucas så hade han sagt. Pappa, åka farmor farfar i morgon också, åka skoter, mamma avundsjuk. Så rätt han har den lilla parveln. Fast så avis är jag inte. Räknar inte en dubbelbandare till skoter direkt, jag vill ha ett band och lite mer motor. Har det vare så DÅ hade jag blivit avis.

Nu ska jag hänga tvätt.

Inga kommentarer: