tisdag 3 mars 2009

Dagen så långt

Molly har sovit mellan mig och Kricken i natt. Hon ville kliva upp strax före halv sju så då vare juh bara att masa sig upp ur sängen innan hon hann väcka Kricken.
Lucas väckte vi strax före åtta.

Har hunnit med ganska mycke idag. Helt otroligt. Har dammsugit och torkat golven nere. Diskat upp ett berg av disk. Tvättat kläder, nu väntar jag bara på att maskin ska stanna så jag och Lucas kan gå upp och hänga den, väcka Molly och sedan bädda rent i alla sängar. Har även hunnit med att köra in 5-6 kärror ved och börjat plocka iordning på bron.

När vi är klar uppe och har ätit Mellis så blir det utgång. Måste ner med sopor till vägen och hämta upp posten. Hoppas att grejen till diskmaskin har kommit. Sedan blir det att plocka klart på bron så jag kommer åt kattsandssäcken som är nerstoppad i min Morfars soffa. Måste byta sand i Balders låda. Den latdrulen har inte vare ute mycke i vinter. Skulle tro att det beror på att han under sina sex år inte har sett såna här mängder snö någongång.

Nu har maskin stannat så nu är det dags för uppgång och mer hushållssysslor.

Inga kommentarer: