onsdag 11 mars 2009

Dagarna bara flyger iväg

På söndan när jag och Lucas skulle åka och lämna igen skotern så stanna den för oss uppe på skogen. Som tur var så hade jag ett litet hum om vart vi var så vi gick ner till Krickens chef och inväntade S för vidare transport till Rådom. Han hämta en släpvagn och jag Fiestan. När vi kom ner till Gransjö igen så hade chefen och hans son dragit ner SRX:en till dom. Mycket snällt. Det visade sig att det var bara att dra igång skotereländet igen så gick den. Har det varit min skoter har jag testat några gånger när den stanna men inte våga jag göra det nu heller när P varit så snäll som låna ut sin skoter till en snart 36-årig skotergalen tvåbarnsmor.
Igår så hade P vare hem till Rådom och provkört och det var inget fel alls på skotern. Kom fram till att den pga "fiskörning" nog hade blivit lite sur. Kunde juh inte gasa på när jag hade Lucas framför mig.

I måndags var jag på arbetsförmedlingen...Finns det några jobb?! Ja hur mycke som helst men bara över sommaren och då har jag redan jobb så det räcker och blir över. Får väl se hur det här går.

I går så (kors i taket) ställde jag mig och strök upp all tvätt. Det var så tråkigt väder så jag kunde lika gärna göra det. Efter Mellis så gick jag och barna ut ett tag. Det snöa och snöa så det var bara en kort utevistelse.

Gårdagskvällen satt jag framför tv:n och kollade på Elofsson som totalt överglänste tjejerna. Blev iaf djupt impad av Erica som lyckades pricka in tiden så pass perfekt. Cyklingen var helt klart Pers gren. Roligt att Malin klara sig kvar för hon har presterat mycke bättre än Emma. Ska bli kul att se Finalen på tisdag.

Nu ska jag börja med middan så den hinner bli klar så jag hinner äta innan jag ska åka och jobba i eftermiddag.


Bilder från Lördagens skotertur med Lucas. Han satt som ett ljus och bara njöt precis som sin mor. Tur att han inte är rädd längre.

2 kommentarer:

Anneli sa...

Det är ju det jag säger - med skidor behöver man aldrig riskera sådana där saker!!!

Monica sa...

Men det luktar inte lika gott att åka skidor som att lukta på skoteravgaser ;)