söndag 8 mars 2009

Fortsättning



Det var juh det här med snöraset. Hade tänkt låta Kricken ta hand om eländet men insåg att det skulle ha frusit ihop så pass till dagen efter att det skulle ha vare omöjligt att få bort allt så jag gick ut och tog ett work out pass med snöskyffeln. Rackarns så mycke snö och is det var. Tur att man inte hade stått där under när det föll ner.

I fredags när jag sluta så åkte jag och hämta barna. Kricken skulle egentligen hämta dom tidigare men han skruva ihop diskmaskin och pulade på med en massa annat som blivit åsidosatt här hemma. I vilket fall som helst så funkar nu diskmaskin som den ska igen. Tack och lov. Fast det gick ganska bra att handdiska också.
Det blev en lätt middag. Varmkorv och bröd. Tog Fiestan och blåste upp till Rådom igen för lån av skoter. Snälla P:s snälla pappa S följde med mig ända ner till Helgum så jag skulle hitta hem. Åh så kul det var att köra skoter igen. Det är ingen lek och bus skoter, mer en köra fort på hårdtrampade leder skoter men det gör inget. Det är så kul.

Igår morse kom R hit strax efter halv nio. Klädde oss och så for vi ut och körde. Hon hade fått låna T:s skoter så vi hade varsin att framföra. Kom hem hit igen strax efter tolv och vilade lite + hämta upp Lucas. Medan Lucas fika så for Kricken ut och körde lite här hemma. Det börja med att han satte fast skotern ute på lägda och sen satte han fast skotern ute på hygget när han skulle köra upp ett spår till grannarna. Hehe. Måste juh berätta att innan jag och R åkte på morgonen så körde T fast sin skoter som fasen i stora snöhögen. Haha. Så himla kul.

När Kricken kommit tillbaka så klädde vi på oss igen och så fick Lucas följa med. Den här svängen åkte vi till Graninge fram och tillbaka. Lucas tyckte att det var jätte kul. När vi kom hem igen så var vi ute här och lekte med barna och skjutsa dom runt runt på skotrarna och så fick jag prova Lynxen. Oj så lättkörd. Snacka om att nya skotrar är lätthanterliga. Inte som SRX:en som man får kämpa med. När vi varit ute rätt länge så åkte jag, R och barna till Långsele (i bil) och handla inför middan. R och T åt middag med oss. Det blev Tacos. Mums. Sedan blev det duschning av barn och läggning och så tittade vi på Andra chansen. Gav upp innan det var slut. R och T åkte hem och vi gick å lade oss.
Måste bara säga att det hände en sak i går och att inga andra än R och T skulle ha fått bevittna det hela. Så tack för att ni är så bra vänner och att ni finns där för oss. Ni betyder väldigt mycke för hela familjen Hedström/Byström.

Söndag morgonen så här långt har gått i städa undan tecken. Disk, Tvätt och Dammsugning.

1 kommentar:

Anneli sa...

Den där Hermelinen är ju för söt! Precis som era barn....!! Har inte hunnit höra av mig, för det har varit fullt upp även efter Åre - men det ser ju lika ut hos er.

Håller inte med om att nya skotrar äör lättkörda! Prova en 4-takts långfärds Yamaha får du se...