onsdag 18 mars 2009

En kväll på stan

Idag har Lucas varit till tandläkarn på kontroll. Räkning av tänder och tandtroll. Han har lite prickar på tänderna längst in. Förklarade för tandläkaren att det är väldigt svårt att borsta hans tänder där bak för att han hela tiden biter ihop så det blir en kamp om tandborsten. Han förstod problemet. Men övning ger färdighet som det så vackert heter. Medan jag och Lucas var iväg på tandvisning så var Farfar här hemma med Molly. Det hade gått bara bra. Som vanligt. När vi kom hem så frågade jag om han kunde stanna lite till så jag hann duscha och det gick bara bra. Skönt att få lite egentid om än så bara i duschen. Farfar åkte hem och jag fixade middan. Gjorde Kalops och det föll i god jord hos alla ätare. Farmor och Farfar infann sig precis till middan.

Jag har t om sminkat mig i dag. De du. Inte något som är särskilt vanligt förekommande vill jag lova. Hade även tagit på mig något annat än mysbyxor och stor T-Shirt. Mina arbetskamrater ska känna sig hedrade.

I kväll har jag alltså varit ute på lokal med mina jobbkompisar. Vi avtackade henne jag har jobbat för. Valvet var den restaurang som fick äran att hysa oss några timmar. Vi var tio glada kärringar och 2 glada herrar. Började med förrätt som blev vitlöksbröd med tsatsiki. Mumma. Varmrätten bestod i mitt fall av Fläsfiléplanka. Mumsigt värre. Vi var bara tre tomhalsar som tog efterrätt, min var en fruktfylld vårrulle med varma hallon och glass med chokladsås. MUMS. Det var en mycket trevlig kväll. Kul att träffas utanför jobbet någon gång.

Här hemma hade allt förflutit precis som det brukar så båda barna sov gott i sina sängar, Farfar satt vid datorn och Farmor vid tv:n. Dom åkte när dom förhört sig om min kväll. Har hunnit surra lite med Kricken och så har jag varit upp och utfodrat Molly med välling. Känner att kvällen har hunnit ifatt mig så det är väl bara att ta på sig nattlinnet och krypa ner i sängen.

Barna är förresten snuviga och hostiga igen...

1 kommentar:

Anneli sa...

Vilken härlig kväll!! Du gjorde helt rätt som tog efterrätt - det är ju det bästa, tycker jag...