måndag 2 november 2009

Ännu en vecka på G

Har jobbat sedan i fredags. Helgerna går för hemskt fort när man jobbar. Skönt att man hela tiden har något att göra och i helgen har det verkligen varit fullt upp. Men det är juh så när man har med äldre att göra, med andra ord har jag varit i vården. Det var riktigt skönt att komma hem igår kväll. Somnade som en klubbad säl.

Dagis idag så barnen var jätte glada. Annars är det fullt upp hela veckan som jag skrivit tidigare. Har rensat klart häcken idag, kärrat några kärror ved till källarn, eldat, dammsugit, tvättat, bäddat rent i Mollys säng (därav tvätten), plockat undan och gjort en massa annat.

Börjar jobba klockan 16 i kväll och går hem 21:15. Kvällar går juh bra när allt som rör Habben är på dagtid. Hoppas på fler kvällar.

Mamma känner sig inte riktigt bra i bröstet. Tur att hon ska till läkarn på onsdag. Man blir juh ampen som fasen.

Själv så känner jag mig mycket bättre, men bra är det inte. Tur att jag ska få komma till kuratorn. Finns en hel del att jobba med.

Har precis matat fåglarna med ostkrokar. Hade en bortglömd påse i skafferiet, snacka om invasion vid fågelbordet, det är mest skator för tillfället och faktiskt en hackspett.

Ett helt innehållslöst inlägg men det har fasen inte hänt något. Inte har jag några kort heller att lägga in. Skit trist.

Inga kommentarer: