torsdag 29 oktober 2009

Morgon stund har guld i mun...

Ställde klockan på 07:00 i går kväll. Det hade jag inte behövt göra för min älskade son vakna kvart över sex, en stund senare vakna min älskade dotter. Försökte få dom att lägga sig en stund till men det var hopplöst. Bara att gå ner och klä på sig. Barnen fick nya blöjor men går fortfarande runt i pyjamas. Ska juh på Dagis och ta kort idag så jag vill inte sätta på dom kläderna förren vi ätit frukost. Vet hur det kan bli med all mese dom ska ha på sina mackor.

Har iaf sovit gott i natt, skönt att få vakna utan håll i ryggen. Vi måste verkligen köpa nya sängar. Kan juh inte sova hos barnen jämt och ständigt, skulle vara kul att sova hos gubben också. Fast å andra sidan är han inte så mycket att sova med den här veckan iom att han har eftermiddag. Får väl sova i dubbelsängen nästa vecka när han har förmiddag.

När fotograferingen är avklarad ska vi iväg och göra en massa ärenden som blivit åsidosatt. Tror att jag beroende på om jag orkar ska ta tag i min stackars bokhylla, ja inte hyllan då men alla böcker som hamnat lite hipp som happ. Borde gå ett varv med snabeldraken också, både uppe och nere. Helst uppe. Där behövs det även torkas golv, ja det behövs nere också så bra var det med den saken.
Får väl se hur mycket som hinns med. Ska väl laga nån middag också.

Sprang ut för en stund sedan och fyllde på fågelbordet, rackarns va fåglar det blev på en gång. Det blev juh rätt kallt i natt, hade -7,9 när vi kom ner tjugo i sju men nu är det bara -6,3. Klart pippifåglarna ska ha mat när det är kallt ute. Uppenbarligen ekorren också ser jag nu.

Nu är det en dam här som skriker om välling så då är det väl bäst att jag ger henne det.

Inga kommentarer: