söndag 4 oktober 2009

Jotex-paket

Som vanligt hade varken Mamma eller Pappa mobilen med sig så mitt försök att få dom att hämta paket på ICA gick i stöpet. När dom kom hit så fikade vi först. Mamma hade med sig Kanelbullar. Mums för barnen. Efter fikat så åkte jag och kära Mor till Långsele och hämta paketet från Jotex. Vi hade beställt ilag från reabladet. Jag har köpt mig en ny matta att ha under soffbordet och Mamma köpte nya gardiner till vardagsrummet. Billigt och bra.

Efter att dom åkt så gick jag ner i källarn och sota ur pannan. Bar ut en massa aska och rat och sopade upp allt rat som låg i gamm pannrummet. När det var gjort så åt barnen Mellis och så klädde jag och Lucas på oss och gick ut. Tog bort baksidan på veboa och började hä in ven. Det var snöblandat regn och blåst men överlag så var vi juh under tak så det gick ganska bra men efter ett tag så var mina handskar så blöta att det rann av dom så då gick vi in. Lucas är så duktig på att hjälpa till när man är ensam med honom. Det är rent en fröjd att vara med honom då. Klart att han ska klättra i vehögen, men vilket barn vill inte göra det. Vet att jag gjorde det när jag var liten, så det tycker jag inte är så farligt. I vilket fall så fick vi in i höft höjd på mig hela längden på veboa, ganska bra gjort tycker jag allt.

Middan idag blev spagetti och köttfärsås. Hade köttfärssås klar i frysen så det blev väldigt enkelt. Skönt med såna dagar.

I morgon ska jag åka och lämna in Saaben på service, ska även byta bussningar i bakvagn och göra en hjulinställning. Under tiden bilen är på verkstan så ska vi få ha Svärfars Volvo. Bra att det finns bilar att låna när det behövs.

Har problem bak i ryggen, eller inte ryggen direkt, mer skulderbladen och nacken, inte skönt men vete fasen va jag ska göra. Det är så illa att det ilar upp över huvve på mig och så får jag spänningshuvudvärk. Skulle nog behöva gå till en kotknackar. Tror nästan att jag får ringa till herrn vi har här i byn. Sist jag var dit så blev det bra på en gång.

Nu ska Lucas ha kvällsfika och sedan tänker jag ta ett långt och välbehövligt bad känner jag. Fasen så skönt det ska bli.

1 kommentar:

Anneli sa...

Vi tänker på er, hoppas allt går bara bra med mormor och sänder -

MASSOR med GRATTISKRAMAR till världens sötaste Molly!

från
Släkten i Jämtland!