lördag 3 oktober 2009

Lördag hela dagen

Lite felaktigt som jag skrev i förra inlägget så är det 2 månader och inte 1 som Balder varit ute. Men nu finns han inge mer. Pappa lyckades avliva honom igår. Skönt. Inte kul alls när han inte ville komma in. Har vare lite ampsamt nu inför vintern hur det skulle gå. Men nu är det över. Efter 7 år med världens goaste kissekatt. Jäkla allergier.

Häromdagen när jag skulle hämta barnen på Dagis så höll jag på att sätta mig rakt ner på ändan. Kommer där och går i godanro och får se en varseljacka som cyklar för fullt. Min första tanke var att dom satt Lucas jacka på ett annat barn. Döm om min förvåning när det ÄR Lucas. Han kan cykla. Frågade Fröken hur länge han har cyklat och hon svarar "sedan semestern"...VA?! Sedan semestern...Hmm, den lilla rackarn mörka va han kan. Jag blev iaf jätte glad. Gud så kul att han kan cykla. Gullungen.

Ikväll tänker jag lägga mig i sängen med en chipsskål och kolla på Körslaget. För när det är såna program på TV får jag inte sitta nere i soffan och kolla. Kricken hatar allt sånt. Tur att vi har TV i sovrummet nu så jag får se min älskade Melodifestival ifred utan tjat om att det är dåligt när det väl börjar igen. Jag och Vikkan har börjat fundera på om vi kanske ska försöka få tag på biljetter när Festivalen kommer till Ö-vik. Skulle vara kul att någon gång få vara delaktig i det hela mer än framför TV:n. Vi får se hur det blir med det hela.

Kasta precis ett getöga på TV:n, går sååå bra för MoDo just nu. Not.

Nu har jag en "ryggsäck". Molly är som en klätterapa så fort jag sitter på en stol. Hon är uppe på ryggen i en grisblink.

Men oj så mycke djurrelaterat det blev nu. Bäst jag lägger ner det här och gör någon nytta...

Inga kommentarer: