söndag 4 oktober 2009

Regn och rusk

Hade i min enfald trott att det skulle vara åtminstone uppehåll idag men ack så jag bedrog mig. Det regnar som fasen, dessutom är det lite snö med. Ja, jag gillar snö men inte när det är övervägande regn med.
Får se bara gubben kliver upp och vi har ätit frukost om inte jag och Lucas ska gå ut och jobba lite. Vi har en hel del som måste göras. Bara att ta på sig regnkläder och gå ut. Kricken och Molly kan vara inne och göra någon nytta.

Igår kväll gick jag och Lucas upp vid åtta och lade oss i sängen och tittade på Körslaget. Oj så duktiga dom är. Jag håller på Pontare, dom var bäst tycker jag. Rigos kör gillade jag inte. Men Carolinas var bra den med.

Mamma och Pappa kommer nog hit i dag. Kul. Får väl se om Pappa är jätte bakis efter Jägarmiddan igår kväll. Det är juh Kanelbullensdag idag så det är väl bäst att jag går ut och hämtar in en bullpåse. Sen är juh den vanliga frågan vad klåen man ska äta till middag. Suck. Jag har slut på fantasi, eller det har jag väl egentligen inte. Det är snarare så att frysen är tom. Typiskt. Bara nå rask kvar som man inte vet riktigt säkert vad man ska göra med. Men det ordnar sig nog. Ska kolla om Mor och Far vill äta middag med oss. Mamma kanske har något förslag på något gott...

Nä, dags att ställa fram frukost.

1 kommentar:

Anneli sa...

Festligt - vi gillade Rigokören riktigt bra! Men då är vi ju inte så musikaliska i den här familjen heller....