fredag 9 oktober 2009

Molly 2 År


Idag fyller den här goungen 2 år. Tänk så jäkla fort det går.
Dagen började med att jag sjöng en sång för sömntutan. Sedan ner i en rasande fart där hon skrek rakt ut PAKET. Klart hon fick dom. Synd att inte Kricken var hemma men han hinner nog vara med på paketöppning han med.

Det har varit en konstig vecka. Mamma fick en hjärtinfarkt i onsdagsmorse. Först en natt på IVA och sedan transport ner till Sundsvall i går förmiddag och en ballongsprängning i går eftermiddag och nu är hon tillbaka i Sollefteå på avd 17. Bara vi har ätit middag så blåser jag ner och hälsar på henne. Får väl ta med mig gubben och barna ner i morgon så dom får träffa henne också. Lucas är väldigt fundersam hur det är med Mormor och om hon har roligt. Men han tyckte det lät tråkigt när jag talade om för honom att Mormor inte får vara i lekrummet på BUM eller ha några leksaker på rummet.

Hade tänkt ha kalas för Molly på söndag men nu när det vart så här så har jag avstyrt alltihop. Har inte hunnit städa eller baka något och känner att då vill jag inte ta hit nå folk.

Lucas glasögon gick sönder i tisdags. Lämnade in dom på onsdan när jag ändå var i stan. Får väl se hur lång tid det tar innan dom kommer tillbaka. Han har sina gamla men dom är han inte så förtjust i, sen håller dom knappt ihop heller så dom är inte mycket att hänga på näsan.

1 kommentar:

Anneli sa...

Skönt att ni är hemma allihopa igen och Molly är verkligen något bland de goaste som finns på denna jord.Kram!!