onsdag 28 oktober 2009

Mobil h-vete

Ja fast egentligen var det väl inte så mycket telefon det var fel på visa det sig. Kunde för mitt liv inte begripa vart fasen alla kort tagit vägen. Slog av telefon och tänkte att det kanske behövdes en omstart. Inga kort. Kom då på den briljanta iden att kolla minneskortet, ja för se ett sånt har jag, och där var problemet. Säger som Lucas "jag ser problemet". Minneskortet hade hoppat ur lite och vips så hade jag alla kort igen. Hurra.

Har jobbat idag. Fick inte någon bra smak på Bruna Bönorna men det blev nästan inget kvar så det var nog inte så farligt. Annars har dagen förflutit på som vanligt. Hämta barnen strax efter fyra, hem och laga mer mat, precis som att jag inte gjort annat hela dagen. Det blev Korvstroganoff och Ris idag. Mycket populärt. Sedan var det badning, välling, nattning av Molly som faktiskt hade sovit lite på Dagis idag men ändå somna på en gång, fika med Lucas och sedan nattning av honom, han var trött. När han somnat så gick jag ner och gjorde upp en brasa i pannan. Det har varnats för runt -10 i natt och jag vill bada så det är väl till å se till att det finns varmvatten så det räcker och blir över. Efter det så har jag gjort det jag hatar mest varje månad, betalt räkningar, hugaligen. Men nu är det gjort och nu sitter jag här. Hade tänkt se på Arga Snickarn i kväll men det är snart slut så jag får väl se det på Datorn någon annan gång istället.

För nån vecka sen så lyckades barnen dra sönder scartkabeln till tv:n. Hittade en annan som vi hade liggande och när Kricken kopplar in den så är allt vitt grönt. Kabeln är lite trasig men bara man sätter fast den ordentligt så är det vitt det som ska vara vitt. Lucas var mäkta imponerad och såg att både jag och Kricken inte var det så då säger han "Mamma, det är inget att oroa sig för, det är bara lite grönt" Kan man vara sur då?! Nä, det kan man inte. Lucas älskar juh grönt.

Nästa vecka är det en riktig Habben vecka. Ska vara i stan var och varannan dag, tisdag, onsdag och fredag. På tisdag ska jag vara hos Habben Kuratorn klockan 9, på onsdag ska Kricken och jag vara på Habben klockan 9 och på fredag klockan 11 ska jag vara hos Kuratorn på VC och klockan 13 ska Lucas och jag vara på Habben. Tror att jag fick med allt nu. Veckan därpå ska jag till Kusin Frissan på torsdan och på fredan kommer en av Habben tjejerna hit och hjälper mig med bilderna till Lucas tavla. Full rulle hela tiden. Men det är för en god sak, den godaste av alla saker, våran älskling Lucas.

I morgon är det Hockey igen. Undrar hur det ska gå? Hoppas på det bästa, vinst.

Inga kommentarer: