tisdag 17 november 2009

Dessa glittrande ögon

Å nog glittra dom ikväll alltid. Såg ut som att han hade rätt kul där ute på isen. Han ser så full i fan ut Foppa så det är helt otroligt. Å den där Häggström. Hattrick och allt. Ikväll är en bra kväll.

Den 5 December åker jag och Kricken till Ö-vik för att handla Julklappar och sedan gå på MoDo-Färjestad. Om planeringen är rätt så tippar vi på att Näslund gör sin come back då. Kan det bli bättre?!

Mamma det är blött i mina ögon sa Lucas till mig idag på Dagis när jag hämtade dom. Det blöta berodde på att han grina för att han inte ville åka hem. Han ville hellre vara på Dagis och leka med grabbarna.

Molly är hopplös när det gäller middagsmat här hemma. Idag är andra dagen i rad som maten inte dög. Efter en stund kom hon och var grinig, frågade henne om hon var hungrig och det var hon juh så klart. Synd sa jag för maten är slut. Hon fick vara utan tills det blev dags för kvällsfika. Jag vägrar ställa mig och laga olika maträtter bara för att det inte duger. Lucas däremot åt både sin och Mollys portion. Han gillar iaf fläsk och löksås. Får väl se hur det går i morgon när det är Korvstroganoff och ris på menyn.

Lucas ska få sin andra spruta i morgon. Han brukar vara jätte duktig så jag hoppas att det går bra i morgon också. Sist fick han ingen feber, han hade "bara" ont i armen. Vill inte att han ska få feber.

Har inte gjort så mycket idag. Känt mig lite hängig. Bara det mest nödvändiga har jag gjort. Som att spela Hjärter på datorn, tvätta, ta reda på tvätt, spela Hjärter, stapla ved, spela Hjärter, laga middag, spela Hjärter, kollat på Äntligen Hemma och Hockey, spelat Hjärter och nu sitter jag här och bloggar. Måste nog spela ett parti Hjärter till innan jag går upp och lägger mig.

Skulle sova i min säng i natt men se det ville inte dottern. Efter att hon fått sin kvällsvälling så gick jag in och lade mig hos gubben. Då ligger Molly och viskropar efter mig. Det var bara att ta kuddar och täcke och lägga sig inne hos barnen så hon inte skulle väcka Kricken. När jag väl låg där i extrasängen så somna hon på tre röda igen. Men då var jag för trött för att orka flytta ännu en gång. Sen är sängen skönare där inne :)

Hjärter igen, sen sova