fredag 13 november 2009

Det bara rann av mig...

Var alltså till Kusinfrissan igår. Gjorde en total make-over. Medan jag väntade på min tur så satt jag och bläddrade i frisyrböcker. Hittade en frisyr jag gillade. Frågade Kusinfrissan om hon kunde klippa mig så. Självklart sa hon med ett leende. Färgade och slingade håret först och sedan vart det sax och kniv. Ju mer hår som föll ju mer lättade kände jag mig. Tänk att ett frisörbesök kan få en del av ångesten att släppa. Kan juh även bero på att jag fick sitta och ventilera en del med kära kusin men det mesta var att jag blev av med det där jäkla håret som bara hängde och slängde. Jag är lättad på mer än ett sätt. Fan så underbart.

Ursäkta minen och den dåliga kvaliten på bilden. Men nu ser ni iaf på ett ungefär hur frisyren blev. Det var finare i går när jag kom från Kusinfrissan men så är det väl alltid :)

Min kära man är inte alls pigg idag. Undrar om det är svinet som kommit eller om det är något annat. Han har jävulskt ont i huvuvdet men ingen feber, iaf inte vad jag kan känna. Jag och barnen har tassat runt idag för att inte störa honom. Sedan elda jag som en tok så det skulle finnas varmvatten tills han klev upp. Kokade kaffe och gjorde amerikanska pannkakor till honom för det har han längtat efter jätte länge. Tyvärr så fick han ta vanlig sirap när lönnsirapen möglat. Va som ett tag sedan vi åt något sånt.

Var ute en sväng på eftermiddan jag och dom små. Körde två kärror ved men jag har inte kastat in den än. Får väl göra det i morgon.

Just nu har barnen rally i vardagsrummet/lekrummet. Det skriks och springs i full fart. Dom är nybadade och iklädda pyjamas. Nu anföll dom visst sin kära far. Bäst jag går och räddar honom.

Har ett tillkännagivande att göra. I tre dagar nu har jag lyssnat på julmusik och inte vilken julmusik som helst, det ska vara Bing Crosby, Dean Martin och Frank Sinatra. Jag har fått sån julstämmning, nu vill jag bara adventspynta och vänta på julafton. Tänk om det ändå kunde snöa... Let it snow, let it snow, let it snow :)

2 kommentarer:

Anneli sa...

Fint!!!

Stina sa...

Modigt och FINT!
Ha en fortsatt trevlig helg.