söndag 22 november 2009

Må bra kväll

När barnen somnat i kväll så fyllde jag badkaret med hett vatten och en vaniljbomb. Lade en ansiktsmask och lade mig i det varma vattnet och bara njöt. Fasen så skönt det var. Sedan har jag tillbringat resten av kvällen med att sitta i köket och läsa en bok med Spotify på i bakgrunden spelandes Frank Sinatra. Nu ska jag snart gå å lägga mig.

I fredags åkte jag och Molly till stan och handlade. Det var en ny upplevelse, nog sagt om det.

Helgen har varit lugn och skön. Har inte gjort så mycket. Vädret såg lovande ut igår men det enda vi gjorde var att Kricken och Lucas for upp till Svärfars medans jag och Molly gick ner å gratta grannkäringa på födelsedagen i efterskott. Köpte ett blomarrangemang i fredags som hon fick.

Molly hade feber natten mot lördag så halv två på natten satt jag, Molly och Lucas (som hon lyckades väcka) och åt pepparkakor och drack dricka/vatten. Halv fyra lyckades jag somna. Efter varje bajsning igår så sjönk febern. Kan man få feber av förstoppning? Det verkar inte bättre när det gäller vår lilla tjej. Har hänt samma sak en gång tidigare.

Idag ville båda barnen till Farmor och Farfar så jag skjutsade upp dom dit mitt på dagen. Tog Svärfars bil hem så dom kunde lämna igen barnen när dom ville. Hem och donade lite inne sedan vart det vedkörning och stapling. Tyvärr så börja det regna med inslag av snö så det var bara att gå in för det blev väldigt blött. Dammsög och plocka undan lite och sedan fick jag för mig att jag skulle försöka rädda några blommor. Fredskalla tror jag dom heter. I vilket fall som helst så har dom inte blommat på år och dag och det blir bara mindre och mindre blad på dom alltså det blir väldigt mycket blad men dom blir små så nu tog jag i med hårdhandskarna och tog isär dom ordentligt. Får se om dom överlever min något omilda behandling.

Skulle verkligen ha behövt köpa en massa nya ytterkrukor men jag har inte hittat några som jag fastnat för direkt. Får se när vi åker till Ö-vik jag och Kricken om man hittar några då.

Hockeyn gick juh bra tillslut igår. Skönt med tre raka segrar :) Hur går det för Timrå, ligger dom sist nu eller hur var det? ;)

På tisdag ska jag till Sjukgymnastiken. Får väl se vad domen blir.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ska vi inte skälla på timrå....dom kommer starkt på slutet. Så det så

Anneli sa...

Lät som en fin kväll. Tror jag tar karbonpapper på den...