tisdag 3 november 2009

Jag är en klant...

Fick åka in till akuten i går kväll och sy ett styngn i läppen, idag har jag varit till tandläkaren som slog fast att det som inte satt fast var min högra framtand, den upptill, den vänstra var lite fastare. Får se hur det är om fyra veckor när jag ska dit igen å kolla läget.

Jag är så jävla klantig...Tänk om jag någon gång kunde lära mig. Jag måste ta bättre reda på mig själv och trots dålig syn se vad som finns i min närhet.

Det tragiska är att när vi kom in till akuten igår kväll så fick min kära man utstå en hel del betittande. Precis som att det var han som ställt till mig så. Knappast, sånt här klarar jag av själv min jävla ärthjärna. Var som vi sa igår när vi åkte hem, skulle någon av oss kommit in akut för misshandelsskador så vore det gubben. Jag har noll koll på vad jag håller på med när vi låtsas bråkar, otroligt att vi kunnat få två barn med tanke på alla pungsparkar jag gett honom. Ok, jag har "lite" problem med avståndsbedömningen iaf när det kommer till att slåss på skoj.

Ja för övrigt är allt som vanligt. Eller egentligen inte, Molly vägrar pussa mig. Hon säger att Mamma har skräp på läppen och ryggar tillbaka när jag kommer för nära. Fast helt ärligt så har jag faktiskt fått en puss men då huskes hon efteråt så det är väl inget att skryta om.

Fick avboka Kuratorn idag, när barnen var lämnade på Dagis så somnade jag igen, Kricken likaså. Han har vare hemma idag för jag ville inte vara hemma ensam + att han fick agera chaufför till stan. Var och tanka upp bilen och en dunk och sedan var vi in på ICA i L-sele och handla.

Nu väntar jag på att maten ska bli klar. Tur att jag alltid mosar ihop all min mat för som det är nu kan jag inte tugga så det blir till att ta små tuggor av min mosade mat. Konstigt nog så är det mest ont i tänderna, läppen är inte alls fin men känns knappt. Skulle kanske ha tage kort på härligheten men jag vill inte skrämmas :)
Har även ont i pannan, näsan och hakan. Hoppas att det går över fort. Brukar ha bra läkkött så läppen är jag inge orolig över, värre är det juh med tänderna. Hoppas att dom jäklarna växer fast igen. Fördelen med det här är juh att jag kanske kan få till lite längre naglar. För se bita på naglarna är helt uteslutet, det gör ont. Man får försöka se det positiva i det hela. Tur att jag iaf kan se något positivt, för någon vecka sedan har jag väl lagt mig ner och aldrig klivit upp nå mer. Känns bra att det iaf har vänt till det bättre.

Middag!

1 kommentar:

Anneli sa...

Vad har du lyckats med nu då????
Stackare!

Hoppas allt läker och att du snart mår bättre.
Kram!