torsdag 26 november 2009

Blå himmel

Ja med sånt är vi inte bortskämda direkt. Men nu när jag tittar ut så ser jag faktiskt att solen är på väg upp över berget och kanske vi får se några solstrålar när den väl orkar upp.

Gårdagen gick gick i adventstecken. Det enda som är bra med varmgrader är att det inte är så besvärligt att putsa fönster så det gjorde jag igår. Tre fönster kvar. I dom andra fönstrena så hänger numera julgardiner och det hänger stjärnor och står adventsstakar i dom. Känner mig rätt nöjd med gårdagen måste jag säga. Tvättade en hel del också.

Satt härom kvällen och försökte få någon ordning i pärmar och annat tjafs. Det kan jag lova var ett heltidsjobb. Oj så eftersatt allt var. Men nu är det gjort.

Barnen är hemma idag. Molly har hosta och Lucas låter lite knepigt i bröstet. Dessutom har han fått sig ett litet blåöga för han ramla och slog sig på en gunghäst igår. Typiskt. Men det är inte så farligt.

Jag har trots allt skaffat Facebook, sa juh att jag aldrig skulle göra det men nu sitter jag där liks förbannat. Rätt kul ändå.

Frukost dags

Inga kommentarer: