söndag 15 november 2009

Sköna söndag

Egentligen har jag hur mycket som helst som ska göras. Men vet ni vad?! Det skiter jag högaktningsfullt i. Dagen så långt har jag tillbringat på golvet med barnen läggandes pussel, läst klart en bok medan dom små gullungarna lekte utan att bråka med varandra. Har även byggt lego och kört med bilar. Tittat på slalom med Lucas, Molly var inte intresserad så hon lekte med dockor. Lite nytta har jag väl gjort iaf, har tagit reda på tvätt och tvättat en maskin.
Mina enda måsten denna dag är att elda och ev om jag ids sota pannan och aska ur den innan eldning, sedan är väl middan ett måste också. Så om jag lyckas med dessa två saker så finner jag mig helt och fullt super nöjd.

Frågade Molly idag om hon skulle vilja vara hemma med mig i morgon medan Lucas är på Dagis. Hon börja storgrina, klart som fasen att hon skulle vara på Dagis. Trodde i min enfald att hon skulle tycka det var kul att ha en Mammadag men se den gubben gick inte. Jaja, skit samma, då kanske jag har möjlighet att göra en massa i morgon istället. Tids nog så vill hon nog vara hemma med mig ensam.

Gårdagskvällen tillbringades i goda vänners sällskap. Så trevligt med middaggäster och sedan tilltugg i soffan. Köpte hem Zeunerts Julmust i går. SÅ himla gott, inte gjorde det juh min jullängtan mindre heller. Vad som däremot har gett lite smolk i min julbägare är det här förbannade regnet. All snö borta, igen. Det var juh så vackert. Nä, det är juh bara till å hoppas på en vit jul iaf.

Ska faktiskt ta och plocka ur och i diskmaskin nu. Kan juh inte vara allt för overksam. Kan juh vara kul med en synlig diskbänk också, eller vad säger du min egen lilla "polska" M.S ;)

1 kommentar:

Anneli sa...

En sådan dag hade vi hela familjen igår. Tror vi alla behöver det emellanåt, men du säkert extra som det varit sista tiden!!