fredag 10 april 2009

Traditioner

Den enda Påsktradition jag har är att vara i Sjöberg. Därför känns det inte som någon Påsk. Jag är inte där jag helst av allt vill vara. Jag har inget Påskris, inga kycklingar, hönor, tuppar, inga fjädrar någonstans. Iofs är det skitväder i Sjöberg men för min del spelar det ingen roll. Det är själva stället som drar, lukten, utsikten, samvaron.

Min Långfredag började strax före sju när barna ville kliva upp. Barna fick sitta och rita lite innan jag gav Molly hennes morgongröt. När den var uppäten så drog jag igång dammsugaren och dammmsög hela nedervåningen och så tog jag och skura alla golv också. Lucas fick sin frukost när jag var klar med städningen. Nu sitter jag här och är låg för att jag inte är där jag vill vara pga ett jäkla skithus som hela tiden måste gå sönder. Barna bygger Lego och är för en gångs skull sams när dom gör det.

Fick förresten in köksskåpet igår så nu har jag alla bänkar igen, skönt. Till veckan kommer dom och bygger igen väggen i badrummet och så ska dom flytspackla golvet uppe i badrummet. Ska ställa mig och spackla väggar och tak, vet inte riktigt när men i helgen ska det ske iaf. Nån dag ska vi väl till Junsele och hälsa på släkten är det tänkt, ingen dag är bestämd ännu så vi får se när det blir. Hoppas att vi har möjlighet att även hälsa på min släkt där och inte bara Krickens.

Igår så var Svärfars iväg med Saaben våran för en felsökning, som tur var så hittades inget fel på den. När dom kom tillbaka så kom även Vikkan. Gissa om Lucas blev glad. Han har sina favoriter och det är Vikkan, Ullis, Tobias och Niklas. Han är för söt lillgubben våran.

Nu har jag bara en dag kvar på jobbet som vårdbiträde. Det känns gruvsamt. Nästa helg jobbar jag fredag, lördag, söndag i köket. Men sedan är det slut. Får säkert jobba strödagar men det är jobbigt när man inte vet i förväg vad som ska hända.

Molly ska på BVC till veckan och få sprutor. Veckan därpå är det Lucas tur att fara dit på Treårskontroll. Han är juh snart fyra men bättre sent än aldrig. Ska bli kul att se hur mycket han väger och hur lång han blivit. Ja det ska bli kul att se Mollys kurva också.

GLAD PÅSK

Inga kommentarer: