tisdag 7 april 2009

...

Idag har det varit ganska lugnt på sjukfronten så i morgon får jag jobba igen. Hurra.

Lucas och jag bakade Morotskaka idag. Mums mums får man lov att säga. Så idag till Mellis blev det kaka och mjölk. Ibland får man lyxa till det. När vi fikat klart så åkte jag och Lucas till Långsele där vi blev ovänner. Först så var vi in på Bergs Golv och valde köksmatta och tapet + matta till badrummet. Där började vår ovänskap när den totalt döva och benlösa pojken inte alls gjorde som mor sa. Tänkte att det här kommer gå bättre på ICA och det gjorde det. Han var så lydig så, kan iofs bero på att när vi handlar så sitter Lucas i vagnen så jag ska veta vart jag har honom. Vi kom ut ur affären och jag säger till honom att stå alldeles stilla vid bilen medan jag lastar in kassarna. Tror du han gör det. Nej då. Han lägger i en hög växel och är borta i en grisblink. Det var bara att kuta i kapp honom där på parkeringen. Fasen va han springer fort. Bara tur att han för en gångs skull höll sig på benen. Jag blir galen när han gör så där. Alla tankar om bilar och andra farligheter hann juh rusa genom mitt huvud hundratals gånger innan jag hann få tag på honom. Sedan skulle vi in på Konsum men då var mamma så arg att sonen fick sitta inlåst och fastspänd i bilen i dom tre minuter det tog för mig att tippa. Inte hade han suttit och begrundat sitt felsteg heller utan han hade full koll på vilka bilar som hade parkerat och var glad som en lärka i skyn. Så mycket för den bestraffningen.
Nästa gång tänker jag ta med Molly och lämna Lucas hemma. Inte för att jag vet om det blir nåt bättre men hon är iaf lättare att bära och springer inte så fort.

I kväll efter middan så åkte hela familjen upp till Svärfars som inte var hemma och lånade duschen. Först Kricken och så kasta jag in Lucas, när han var klar tog jag emot honom och kasta in Molly till Kricken. När dom var klar så var det min tur. Åh så skönt. Vad jag längtar tills vi kan fixa sånt där här hemma igen.

I morgon om inget oförutsett händer så kommer snickarna. Fasar lite över det kan jag säga. Ensam hemma med våra barn och så försöka hålla dom ur vägen för dom stackars hantverkarna. Jag kommer tycka det är väldans skönt att åka iväg och jobba i morgon halv fyra kan jag lova.

Inga kommentarer: