fredag 24 april 2009

Glada överraskningar

På förmiddan åkte jag och barna och handlade i vår nytvättade och för dagen nydäckade bil. Ja, alltså Kricken har lagt på sommardäcken. Den blev fin Saaben våran.

När vi kom hem så var det dags för lunch och när vi ätit somnade Molly i sin TV-fåtölj. Stefan kom hit när vi ätit och fick sig lite lunch och sedan klippte jag honom. Sedan satt vi och surra. Helt plötsligt var klockan så mycket att det var dags att åka på jobbet. Lill-Svägerska kom och hämta mig för det var vi som hade kvällen. Trevligt värre måste jag säga. Alla kom i säng som dom skulle.

Kom hem strax före halv tio. Fick en glad överraskning. Kricken har beställt en ny spis och en ny fläkt. Fick precis den spis jag ville ha. Han är för go gubben min. Vissa blir glad för blommor och sånt tjafs, men vägen till mitt hjärta går genom vitvaror. Kan lova att här kommer vankas både det ena och andra godiset från den spisen. Mums.

I morgon har jag lovat Lucas och Molly att så fort vi ätit frukost ska vi gå ut och vara ute mest hela dagen. Enligt SMHI så ska det bli supervarmt i morgon. Vi ska plocka bort vintern och kommer säkert att sitta i sandlådan en hel del. Skulle ha städat ur bilen också men vet inte om jag kommer att klara av det med två barn som har spring i bena till tusen. Borde även åka ner till Brollan och Ullis för hon fyller år i morgon. Men vi har inte köpt något till henne så det känns lite dumt. Kan kanske åka dit helgen därpå om dom inte har fullt upp då.

Men jag måste säga att gratis snus är gott. Den här sorten har dom inte på ICA i Långsele. Jag hoppas att det är samma pris som dom jag brukar snusa för dom här var fasen super bra.

Kors i taket förresten...Jag har snart druckit upp en Cider, en med alkohol i. Har hittat en sort som jag verkligen kan rekomendera; Hannas Smultron. Mumsfilibaba. Som att dricka saft med kolsyra i.

Nu ska Molly få sin välling och efter det så tänker jag lägga mig. Känner på mig att morgondagen kan bli liiite jobbig.

Inga kommentarer: