onsdag 29 april 2009

Habiliteringen


Idag var det så den stora dagen vi väntat så länge på. Lämnade av Molly på Dagis och åkte till stan. Bara det att åka iväg med enbart Mamma och Pappa var stort nog för vår son. När vi kom ner på Habben så fick vi träffa tre snälla tjejer. Medan två av dom frågade oss föräldrar en massa så lekte den tredje med Lucas medan hon ibland flikade in en fråga eller två. Dom hade vare gulliga och tagit fram såna leksaker som Lucas gillar; bilar, traktorer, lastbilar you name it. Super snällt måste jag säga. När dom tyckte att det var färdig frågat så fick vi varsin jätte Thekaka med ost på, Kricken fick kaffe och jag och Lucas saft. Snacka om att hålla koll på vad familjen gillar. Sedan skulle det planeras in en dag när två av tjejerna kan komma hem hit och hälsa på. Dom lyckades juh naturligtvis pricka in den enda dagen jag jobbar den kommande månaden. Typiskt. Men snälla som dom är så skall dom ändra dag.
Det känns verkligen som att det här kommer bli jätte bra, så jag hoppas att den känslan fortsätter.

När vi åkte hemöver så var vi in på Bergs Golv och beställde tapeter och matta till köket. Köpte även målartvätt och färg så nu jäklar ska här målas panel i köket. Ska bli så kul när det blir färdigt. Hoppas verkligen att vi (läs jag) har valt rätt.

Åkte in på 87:ans Grill och åt lunch innan det var dags att hämta Molly på Dagis. Väl hemma så åt barna Mellis och sedan var vi ute ända tills det var dags att börja med middagen. Lillgumman har inte ätit just något idag heller på Dagis och inte hemma här heller. Välling går bra men med tanke på att problemet nog ligger i hennes tröga mage så är juh inte det så bra. Fick iaf i henne en halv burk katrinplommonpuré i kväll och så har jag hjälpt henne så hon fick ur sig iaf lite grann. Man tycker juh så synd om dom, man vet juh själv hur jäkla besvärligt det är när man är trög i magen. Hoppas att plommonen gör rätt för sig och att hon får bajsa ordentligt i morgon.

Den 19/5 kommer Madde hit för lite pyssel. Det ska bli hemskt kul tycker jag. Barna är på Dagis den dag så vi har köksbordet för oss själva och behöver inte vara rädd för att få allt förstört av hjälpsamma barnahänder.

Molly följde juh förresten med mig till Kusinfrissan i måndags. Kära Far kom in och underhöll sitt barnbarn medan jag fick sitta och bli ompysslad. Skönt. Han hade ändå varit till stan så när han åkte hemöver så svänga han bara in nere i Björkå och hjälpte mig. Blev iaf mycket nöjd precis som vanligt.

Kricken satt och tittade på mina och Mollys ögon i kväll innan nattningen och tyckte att det var jätte läskigt vad lika ögon vi har hon och jag. Ja, den stackarn är juh lik mig.

Ikväll var Lucas svår att få att somna. Klart det när han har så många intryck från dagen. Men tillslut så var det godnatt. Tyvärr alldeles för sent, klockan var strax efter nio. Det blev lite senare pga av att lek Tobias kom hit en sväng och då kan man juh inte gå och sova.

För övrigt så har det varit ett underbart vårväder idag, soligt och varmt. Men nu är det iaf dags för lite pop-corn och en titt på Roomservice på nätet.

1 kommentar:

Anneli sa...

Så här tror jag - de ni träffade på habben är lika kvalificerade och kompetenta som de allra flesta av våra hab-kontakter varit. De kan sådant här!

Vi har också varit på hab idag - jag & LG. Ska sit igen påtorsdag. Är för snorig för att orka skriva idag - kommer!