lördag 25 april 2009

Febran

Igår kväll när jag gick upp till Molly med hennes välling så tyckte jag att hon kändes så varm. Gick ner och tog tempen på henne och jo men klart som korvspat att hon hade feber. 38,8. Hon fick ligga inne hos oss i dubbelsängen men så vart hon klarvaken så då gick vi ner och hon fick kex och saft. Lade henne i sin säng och tvärslockna, alltså det var jag som somna. Efter ett tag hör jag Kricken komma in och fråga varför jag inte tagit upp Molly som stått och grinat länge. För andra gången i barnens liv så har jag inte hört någonting. Vad jag minns iaf. Kan ha hänt någon gång när Lucas va liten.
Iaf så hade Kricken lagt henne i våran säng så i morse så vakna jag av ett härligt "mamma" och en riktigt gosig tjej. Tempen till morron låg på 37,3. Hoppas att den inte blir värre så att vi verkligen kan vara ute idag. Det är helt underbart väder. Klarblå himmel och en strålande sol, känns som att det kommer bli en mycket varm dag.

Mollys feber kan bero på att hon fick sprutan förra onsdan. Det är juh fördröjning på eventuella biverkningar. Kan väl hoppas på det så att det inte är ännu en förkylning på gång. Känner att jag måste tempa Lucas till morron också, bara han vaknar. Jag vet att jag är hispig men med en feberkrampande son kan det inte bli annat.

Inga kommentarer: