torsdag 6 november 2008

Vart tog vintern vägen?

7 grader varmt och solen skiner från en nästan klarblå himmel. Trist. Jag vill ha kallgrader några dagar så vattendragen hinner frysa till. Sen vill jag ha 2-3dm blötsnö som fryser till och sen 3dm kallsnö. Det skulle va perfekt. Men som sagt, jag har inget att framföra på den där snön så det är väl lika bra att det är som det är.

Veckan har varit bra än så länge. Jobbade måndag kväll och från 12 på tisdagen, i går jobbade jag dag. Tycker att det går ganska bra. Jag har börjat fundera mer och mer på att läsa till USKA. Måste kolla upp hur det går till och hur länge man måste läsa. Vet inte om vi har råd heller, mycke som ska stämma in.

För barnas del tror jag att det har gått bra i veckan. Dom hade fotografering i tisdags så det ska bli intressant att se hur korten blev. Första gången Lucas tar kort på Dagis med glasögonen, får hoppas att dom inte hade hunnit bli alldeles för skitiga. Kricken hämta dom på tisdagen och jag hämta dom i går. Lucas hade visst varit på sitt klätterhumör i går och varit överallt. Så det fick jag juh höra av fröken. Jag tycker inte att han var så busig förra veckan, han var helt klart inte värst om man säger som så. Tänk att hon inte ska kunna säga något positivt om honom. Dom andra fröknarna kan juh göra de. Kanske dags för pension. Man ska väl inte ta åt sig men även om 5 fröknar säger positiva saker så är det den 6 som säger negativa grejer som man kommer ihåg. Treåringar ska vara busiga och testa gränser, tror jag iaf. Han är i vilket fall som helst världens goaste unge. Snäll och hjälpsam, väldigt kramig och go. Lucas är underbar precis som sin lillasyster Molly.

Just nu ligger Molly och sover. Jag och Lucas ska sätta igång dammsugaren här nere och städa lite. Måste torka golven också. Strax efter ett ska vi gå upp och väcka Molly och så ska vi bädda rent i alla sängar. Hänga tvätt står även det på agendan. Efter Mellis tror jag minsann att vi ska gå ut en sväng för att få oss lite luft. Måste försöka få undan i garaget så vi får in den förbaskade Audin så jag slipper se aset varenda dag. Den retar mig något fruktansvärt.

Ja, nu hämta Lucas dammsugarn så nu är det bara att sätta igång med städningen. Nu plockar han undan leksaker från golvet. Sitter jag här en stund till så kanske det är klart innan jag ens hunnit kliva upp :) Bäst att jag hjälper honom. Han är för gullig.

1 kommentar:

Anneli sa...

Jag tycker ju att"klätterhumör" är positivt!