måndag 3 november 2008

MoDo-Rögle 2-3

Ja inte var det upplyftande slutresultat på lördagkvällen. Men det var ändå kul att kolla på matchen. Måste försöka ta oss dit fler gånger. Vi satt precis bredvid Rögles avbytarbås mot hemmaklacken till. Har bara vare på en MoDo match förut och då stog jag i mitt i klacken. MoDo måste ha en av dom bästa hejarklackarna i Sverige. Iaf inom hockeyn.
Kom hem strax före tio. Då var Molly vaken. Hade glömt att tala om att hon vill ha vällingflaskan någon gång mellan nio och tio på kvällen. Men jag gav henne flaskan å sen var jag upp och lade henne och det var aldrig några bekymmer.
Farmor och barna hade blivit bjudna på middag hos Johnny och Monica på Stensjö så där hade dom tillbringat eftermiddagen. Det hade gått bara bra. Lucas hade lite svårt för att Monica hette det, det är juh Mamma som heter Monica. Det sluta med att han hade kallat henne för Johnnys Mamma istället för Monica. Gullungen.

I går så jobbade jag hela dagen. Det gick bra och dom tyckte maten var god och det är huvudsaken. När jag kom hem ställde jag mig och gjorde Lasange, mycket uppskattat av son och sambo. Molly hade inte någon ätardag i går så hon fick välling lite tidigare och sen vart det sängen för hennes del. När hon lagt sig så klippte jag Lucas så han ska vara nyfriserad i morgon när det är fotografering på Dagis. Molly Har så lite hår så det finns inget att klippa där. Tänkte att om hon är på humör i morgon bitti så skall jag sätta upp det lilla hår hon har mitt på huvudet till en tofs. Får se hur det går.

Idag har psykologen Marie varit här. Det gick bra, tror jag iaf. Hon frågade vad Lucas kan för något. Så han fick tala om vad han heter i för och efternamn, vart han bor, vad olika saker har för färg, visa sina färdigheter i att hoppa från saker osv. Resten av testerna ska hon göra nere hos sig på mottagningen den 12:e.
Lucas hann även med att visa sin ohörsamma sida genom att hälla ut hur mycke mjölk som helst på köksbordet. Sedan visade barna sitt rum uppe. Marie tyckte att dom hade ett mysigt rum. Lillgubben var tvungen att demonstrera sina lastbilar också.

Har inte gjort så mycket mer. Jag har en fläsklägg på spisen som jag hoppas hinner bli klar väldigt snart så jag hinner äta innan jag ska iväg och jobba halv fyra. Har precis satt på potatisen så bara dom är klar ska det bli mos av dom. Kricken gillar inte rotmos så då blir det vanligt. Inte så dumt det heller.

Inga kommentarer: