lördag 15 november 2008

Ja se de snöa...




När vi ätit frukost klädde vi oss och gick ut jag och barna. Lucas frågade efter boben på en gång. Bara att ta fram den och börja dra barna runt runt på gräsmattan. Inte mycke snö men det räcker för att ha kul. Lucas prova att dra Molly själv men det gick inte så bra. Det är för blöt snö så boben suger fast så det blir lite tungt för honom. Men roligt hade vi. Plockade bort alla leksaker från sandlådan. Var som dags för det nu.


Den 24:e ska Brollan operera ryggen. Han blir sjukskriven i 2-5 veckor. Allt beror på hur ryggen känns. Hans arbetsgivare blev supersur och tyckte att han skulle ändra tiden. Men hallå. Han är juh lite knasig den där gubben. Hoppas verkligen att han blir bra och att han inte börjar jobba för tidigt.

Lucas ska till Logopeden på onsdag. Får se vad hon säger, det är juh första gången vi ska dit. Men nu pratar han för fullt och man förstår allt han säger. På fredag ska vi till Psykologen. Hon var juh sjuk i onsdags så då blev det inte något.

Vi ska strax äta lite lunch och när jag lagt Molly så tänker jag och Lucas gå ut igen och plocka klart ute i garaget så vi får undan gräsklippartraktorn och det gröna fanskapet (audin). Svårt att försöka sig på sånt när lillgumman är med ute och man är ensam vuxen. Vi skall även se till att vi får upp ljusslingan i adventsgranen. Köpte en ny häromdagen. I två år så har vi bara haft en slinga med smålampor men nu har jag skaffat en med vanliga. Tycker att dom är finare. Lyser upp lite mer. Nu gäller det bara att den enda skarvsladd vi har kvar räcker från balkongen till granen. Annars får jag kanske låna en av Svärfar eller Pappa.

Faster Koko är på väg hem till Helgum så det blir väl att när vi ätit Mellis så åker vi upp till Svärfars. Undrar om man kan snika till sig middag där...Vore inte helt fel kan jag säga.

Dags för lunch

1 kommentar:

Anneli sa...

Du kan säkert få låna bagarpojkarna - bara de slipper en inomhusträningskväll till - men nu har ju snön kommit, så det kanske inte blir några fler...

Ang sambosar som är folkskygga: Jag trodde jag hade vant mig,men blev lita lagom pjutt ändå.