måndag 24 november 2008

Lite snö å lite blåst


I morse så blev det lite stressigt. Barna var jätte trötta i morse. Klart det är jobbigt att busa med Farfar och Farmor som dom gjorde i går kväll. När vi väl kom på Dagis var jag mer än lovligt stressad. Som tur va så hjälpte Fröken mig att klä av Molly ytterkläderna så fick jag ta av Lucas. Gick lite fortare så. Det var bara lugnt att lämna dom så jag drog vidare mot Rådom och jobbet. Där har dagen förflutit rätt lugnt. En av dom boende gick bort i morse lugnt och stilla men väldigt snopet. Bara häromdagen hade personen sagt att "hoppas det går fort när det bär till" och så blev det.
Tycker att förmiddan bara rann iväg. Eftermiddan var inte seg den heller. Hade ett berg av tvätt i tvättstugan så där tillbringade jag långa stunder. Varje dag har någon i personalen hand om tvätten och idag var det min tur. Ganska gemytligt att stå där och stryka och tvätta. Skönt att "slippa" vara social.
När arbetsdagen var slut bar det raka vägen till Dagis för hämtning av barn. Klädde Molly först och när jag väl fick fast Lucas och började hans påklädning så börja Molly storgrina. Det gick bara inte att få tyst på henne. När vi kom ut så var hjullastaren där och skotta snö. Vem ville stå å titta på den fast lillasyster tjöt som en stucken gris...Jo Lucas. Lagom less man blir. Tillslut så hade jag båda barna i bilen och så var vi på väg hem.
När jag väl fått middan på bordet var klockan nästan halv sju så middagsmaten blev även kvällsfika. Hade fått till köttbullarna perfekt, likaså morotsstuvningen. Alla åt med god aptit. Sedan fick Molly sin dusch, sin Pingu och sen sin säng där hon somna omgående. Lucas fick titta klart på Sune och så vart hans tur att tvagas. När det var gjort och tänderna borstade satte vi oss i soffan och läste en bok om Blixten MacQueen och Bärgarn som var ute på tokigheter. När den var läst så ville han höra en till men det får bli i morgonkväll istället. När vi lade oss i hans säng så somnade han på tre röda.

Pratade förresten med kära bror i kväll. Han är nere i Strängnäs nu och väntar på operationen i morgon. Han hade missat tåget i Stockholm för att hans tåg var försenat pga "snökaoset". Men allt hade löst sig tillslut så han tog sig vidare. Hoppas verkligen att det går bra för honom i morgon. Kommer att hålla tummarna hela dagen för jag vet inte riktigt när det var dags. Han lovade att ringa i morgon kväll om han var så pass pigg att han klara av det. Annars skulle vi höras på onsdagsmorgonen.

Åh vad jag längtar tills på fredag. Ska bli så skönt att få göra något åt håret. Det var ett tag sedan.

Molly har redan fått sin välling så nu är det bara jag som ska nattas. Känner att jag kan behöva lite sömn.

1 kommentar:

Anneli sa...

Har svarat dig hos mig oxå.. Kom på en sak til som jag inte gör - köttbullar. Här blev det panik med att hinna få iordning midda'n före skyttet - hade blivit kvar lite för länge på jobbet - igen! Tack och lov för couscous och korv, säger jag bara!