lördag 1 november 2008

-12

Idag kan man säga att det är vinter, 12 grader kallt, men vart är all snö dom sa skulle komma? Jag som sagt att jag aldrig ska flytta söderut börjar omvärdera mitt tidigare beslut. Dom få juh snö...Hallå vi då? Vi vill också ha snö, mycke mer snö än vad dom söderut är värda. I regel kan dom juh inte ens köra bil på lite halka, va ska dom med den till då?
Jaja, nog om snön å min avundsjuka.

Fick hem en obucklig och fin tvättmaskin i går. Han på Edlunds hade vare alldeles förstörd över att gubben å svärfar suttit å åkt fram å tillbaka två gånger så dom fick tre stora flaskor maskindiskmedel var för besväret. Helt otroligt, det är väl han som skulle ha haft något för att han höll öppet längre än nödvändigt. Känner att det är på sin plats med ett Dagens Ros införande i lokalpressen inom en snar framtid. Det kan han vara värd. Tvättmaskin är inkopplad och gubben körde igång den tom i går kväll för det skulle man visst göra. Ett 95 gradigt program utan tvätt sen så var det bara att börja tvätta som vanligt. Jag är så nöjd. Ska snart sätta igång första maskinen med tvätt.

I går kväll och i natt har Molly haft det jobbigt. Hon hosta jätte mycke i går kväll/natt. Vakna flera gånger och grina. Jobbigt när man inte vet vad det är för fel. Man är så bortskämd med att hon sover från halv sju på kvällen till halv åtta på morgon utan att man hör ett knyst. Hon är jätte snuvig, gav henne en alvedon nu till morron för hon hade lite förhöjdtemp, sen om hon har ont i halsen så kan det vara bra å få lite medicin så det blir bättre. Är bara rädd att hon ska få öroninflammation, jag hoppas att hon brås på mig i det fallet för jag har till dags dato aldrig haft det. Kära bror min hade jätte besvärligt med öronen när han var liten...Men på tal om min bror.
Han ska äntligen få komma till ryggkliniken och operera sig, det kunde ta från en vecka till absolut högst 2 månader innan det blev hans tur. Läkarn hade sagt att bara dom sätter kniven i honom kommer smärtan att försvinna helt. Gissa om han var glad för det. Jag är också jätte glad. Det har inte vare kul att se Brollan försöka sig på lyft från golv och liknande. Han har haft problem att leka med sina syskonbarn för att det har gjort så ont i ryggen. Måste säga att jag tycker det är otroligt att han gått och jobbat hela den här tiden. Men han är juh tjurig som få, det har han efter pappa våran. Jag hoppas verkligen att han får komma iväg så fort som möjligt så han får till ryggen. Doktorn i stan hade sagt åt honom att det var nog bara att lära sig leva med smärtan, det tyckte nu inte dom på ryggkliniken. Tack och lov. Egentligen borde han anmäla doktorn i stan. Men jag vet att det är jobbigt med sånt. Två gånger har jag/vi råkat ut för dumma doktorer som inte gjort sitt jobb rätt och riktigt men båda gångerna har man vare för slut och nere för att orka göra en anmälan. Tragiskt egentligen att man inte har anmält för nu kan dom juh göra samma sak mot någon annan. Iofs så vet jag läkare som blivit prickade otaliga gånger men får ändå fortsätta att praktisera. Idiotiskt.

Det är bara jag och Molly vaken än så länge. Lucas ligger å snarkar så det ekar i huset, gubben är inte långt efter. När jag å gumman gick ner så bredde jag över Lucas täcket för han hade sparkat av sig det så jag kan tänka mig att han tycker det är varmt å skönt nu i sin säng det är därför han sover än. Molly fick jag göra en helsanering av när vi kom ner. Hon hade bajsa ordentligt, nu när jag tänker på det så kan det ha vare magen som spöka i går kväll/natt, hon gjorde aldrig ifrån sig i går. Just nu tittar hon på Lazytown, det är deras älsklingsprogram. Lucas pratar jätte mycke om Sportacus, hjälten i serien. När han är hungrig nu så säger han att han måste ha energi för det gör dom i Lazytown. Han är för söt våran lilla gubbe.
Oj så han jobba (läs: var i vägen) i går när dom kom hem med tvättmaskin. När dom kom hem med den första så hörde att han att det var något fel med den, då sticker han in huvet sitt där bak å säger klart å tydligt: Jag ser problemet, det är kugghjulet. Vet inte vart han fick det ifrån men gulligt lät det iaf. Sen lyckades han med konststycket att pilla ner en lång skruv i vattenslangen. Som tur var så fick farfar upp den. Pillerjocke det är vad han är Lucas.

Det är väl bäst man börjar göra sig redo tills vi ska åka. Måste gå upp och väcka dom här sömntutorna man har. Skulle så gärna vilja duscha så håret hinner torka innan vi ska iväg. I går kväll när jag lade mig kände jag bara neeej, jag vill inte åka nånstans i morgon men nu känns det helt ok att fara iväg å kolla hockey. Hoppas dom håller nollan idag också, men jag ger mig fasen på att Rögle vinner i kväll bara för att MoDo har flera vinster i bagaget inför kvällensmatch.
Bara att hoppas på att det inte är halkigt, det spelar ingen roll vad grabbarna i bilen säger, jag tänker köra precis så sakta som jag vill. Duger det inte kan dom gå eller ta bussen så enkelt är det. Dom ska bara vara glad att jag ställer upp och kör.

Hoppsan, jag måste ringa jobbet å höra efter vad jag ska laga för mat i morgon.

1 kommentar:

Anneli sa...

Denna tvätt... Tar den någonsin slut????

Skönt för Marcus!! Hoppas verkligen allt går bra med operationen!

...och kör försiktigt och heja på Modo från mig!!!!! Själva ska vi ju heja på Mickeys i Dansbandskampen ikväll...