onsdag 19 november 2008

Logopedbesök

Så idag var det dags för ett Logopedbesök. Lämnade Molly på Dagis och så for jag och Lucas till stan. Kom ner ganska tidigt så vi gick till cafeterian och köpte lite godis och en dricka. Sen upp till Öron där Logopederna håller till dom dagar dom är här i Sollefteå. Lucas hittade en jätte rolig leksak som han nog helst hade velat ta med sig hem. Måste kolla om det finns något liknande att införskaffa till jul. Det var en brandstation med två gubbar en brandbil och portarna gick att öppna så bilen rullade ut. Fisher Price grejer var det.

I vilket fall som helst så gick det väl ganska bra tror jag. Han missade på några saker hon frågade om men det kan även bero på att han blir så okoncentrerad att allt man säger inte går in riktigt. Men överlag förstod han allt. Vet att några av sakerna han missa på klarar han här hemma. Är juh även lite svårt för honom om två saker är väldigt lika men ändå olika. Som idag så hade hon en beige nalle och en beige kanin i samma storlek. Det blir svårt för honom. Vet inte om det kan ha med synen att göra. Glasögonen är juh inte riktigt "inställda" ännu. Det är juh bara grovt tillhugget för att han iaf ska se något. Han vet juh mycket väl vad en nalle är och vad en kanin är.

När vi var klara i stan så blåste vi hemöver. In i Långsele och handla och sedan tog vi en tur på 87:an. Lucas åt två korvar med bröd och en halv mugg mjölk. Vi satt t om inne på grillen. Jätte spännande. Annars brukar jag kuta in och handla och så får han äta sin korv i bilen. Det händer juh inte allt för ofta men dom gånger det sker så är det så det brukar gå till. Han var jätte duktig idag.
Sen hämta vi Molly på Dagis. Det hade gått bara bra. Skönt. När vi kom hem så fick Molly Mellis och så kom Kricken hem. Hann förbereda middan åt dom innan det var dags att åka på jobbet.
Å det har gått bara bra i kväll.

När jag kom hem ställde jag mig å fixade en kasslergratäng som jag nu har i ugnen. Ska strax ta ut den å äta lite för jag är vrålhungrig. Resten är till Kricken och barna i morgon när jag jobbar.

Ja usch ja. I morgon ska jag lämna barna på Dagis klockan nio för att själv infinna mig på VC klockan tio. Känns inte uppmuntrande men vad gör man inte för att blir bra. Är lite gruvsamt för jag vet inte vad dom tänker göra...Fortsättning följer.

Annars så har kvällen förflutit mest som vanligt. Jag har hängt en tvätt, gett Molly välling och plockat fram kläder till barna tills i morgon, plockat i och ur diskmaskinen. Tänk att det aldrig tar slut på jobb. Vore för hemskt fint om man fick betalt för allt jobb man gör hemma. Man kanske skulle börja ta ut lön...150 spänn i timmen måste det väl vara värt tycker jag. Eller iaf 105. Hmm, vem ska betala ut den då? Kanske någon bankdirektör som gått i pension å fått ut ca 120 miljoner i avgångsvederlag...Hur kan en människa vara värd så förbannat mycke?

Nä det är lika bra att jag inte fortsätter den där tråden för då blir jag så arg att jag inte kan sova sen när jag väl lägger mig.

Får inte glömma att ge fåglarna mat i morgon bitti. Det börjar bli ganska kallt ute så det gäller å fylla fågelbordet minst 2 ggr per dag. Det var väl idag man skulle räkna hur många fåglar som var runt matplatsen. Hade fullt med olika sorter och 3 ekorrar. Undrar om dom räknas?

Matdags. Ja jag vet att man inte ska äta så här sent, å defenitivt inte kasslergratäng men va fasen. Jag är hungrig och det luktar gott så jag äter. Sen fastna det inte speciellt mycket på mig heller för den delen. Är inte det ett Nilssons drag så säg? :)

Inga kommentarer: