måndag 2 februari 2009

Tänk ändå vad kul det är att jobba...

Idag kunde jag lämna barna på Dagis utan missöden som kräksande Lucasar. Nu var det jag som inte var så pigg istället men efter att ha knaprat några Ipren så blev det uthärdligt. Ska inte göra om samma misstag i morgon som jag gjorde idag och tro att dagen skulle kunna gå i Iprenlösa tecken. Betalade dyrt idag och var knappt gångbar vid lunch. Så i morgon är det jag som kutar ner till medicinskåpet och tar två tabletter på en gång som jag vaknar. Ja det där med kutandet är väl nåt vi får se i morgon, blir väl mer ett hasande och gäspande ner för trappen.

När jag hämtar barna på Dagis nuförtiden så är det med blandade känslor. Idag var en sån dag som gör mig alldeles stum. Ingen hade något negativt att säga om dom. Helt otroligt. Enda som kom fram var att både Lucas och Molly är torrhudade. Precis som att jag inte visste det. Har packat ner Miniderm i ryggsäcken deras så att dom ska ha när dom badat/duschat. I morgon har Molly bad och lek, på onsdag har Lucas gympa så det vill till att fröknarna smörjer in dom ordentligt efter att dom varit i vatten. Hemma här så kletar jag in dom i Canoderm och jag kan lova att med dessa torrfläckar och nariga händer dom små liven har så grinas det en hel del när salvan tränger in. Kan lova att det svider. Men vad ska man göra när det enda smörjmedel som hjälper på barna är dessa. Tips om andra salvor emottages tacksamt.

Rackarns vad kallt det har blivit igen. Över 20 grader mest hela dagen. Har eldat hela kvällen så jag hoppas att det håller sig tills i morgonkväll när jag kommer hem. Annars får väl gubben göra en stödbrasa innan han åker i morgon. Det ska visst bli snö senare i veckan så då lär det juh bli lite varmare ute.

Hade tänkt åka hem till Mamma och Pappa på torsdag och gratta Mamsen i förskott (hon fyller år på lördag) men då visa det sig att Pappa ska till tandläkaren runt 14-tiden så då känns det som att vi åker hemöver en annan dag. Måndan tror jag det blir. Jag jobbar juh alla andra dagar.

Fick kallelse till S-valls Sjukhus idag. Lucas ska ner och förminska halsmandlarna och ta bort körtlar bakom näsan. Den 17/2 är det som gäller. Har bett Svärmor fråga sin väninna om det är möjligt att Lucas med förälder får komma ner den 16 och sova över hos dom. Ska infinna oss på öron 7.30 den 17:e så det känns inte allt för upplyftande att fara härifrån vid halv sex på morron. Måste juh ha tid på oss att hitta dit vi ska också. Hoppas att det går för sig för J och M. Moster A-L har juh också varit ett alternativ men då hon "bara" har en tvåa så vill jag inte ringa och tränga mig på där. Vet att hon säkert skulle låta oss övernatta men det blir juh lite bök. Som tur är så har jag ledig dag den 17: och 18:e så jag behöver inte ta ledigt något. Sen tror jag inte att han är så mycket att ha på Dagis dom två resterande dagarna så det blir juh till att försöka lösa det på något vis. Men det är juh ett tag kvar till dess så vi hinner nog fixa det. Jaha, nu ska man vara ampen i det här också. Hoppas bara att han får vara frisk och feberfri när det väl är dags.

Nu har jag en diskmaskin som väntar på mig. Den ska plockas ur och i. Välling till Molly och sen får jag krypa ner under mitt duntäcke som ger mig lite dåligt samvete. Hoppas verkligen att dom stackars fåglarna var döda när dom blev plockade.

Inga kommentarer: