måndag 16 februari 2009

Molly sover borta...

Strax efter fem i kväll så kom Farmor hit och hämta Molly. Det kändes jätte konstigt när det bara vart jag och Lucas kvar här hemma. Efter ett tag så kom jag på att, rackarns, emlaplåstrena som Farmor så snällt varit och köpt idag hade vi glömt bort. Det var bara att klä på Lucas och mig själv och sätta oss i bilen och åka upp. Tänkte att det här blir nog inte bra när Molly får se mig och sedan att jag åker iväg utan henne. Men hoppsan. Gick hur bra som helst. Först heja hon på mig när jag kom och så vinka hon bara hejdå när jag gick igen. Inte en liten tår fällde hon heller. Skönt, nu känns det mycket bättre. Det är första gången hon sover borta. Lucas har aldrig varit ifrån oss. Men Molly är en tuffing så jag tror att det går bra. Tror säkert att det går bra den dagen Lucas ska sova borta också, det är bara jag som är fjantig.

När Lucas och jag kom tillbaka så duscha vi tillsammans. Han tycker att det är kul. Innan Molly kom duschade vi ilag mest varje kväll men när hon gjorde entre så vart det andra kvällsrutiner.

Stackars Mamma och Pappa. När jag kom hem idag så var bägge telefonerna strömlös så jag satte dom på laddning. Hade tänkt ringa hem när jag kom hem men fick skjuta det på framtiden iom att det var strömtorsk. Ringde till dom efter att vi ätit middag och då var Pappa i upplösningstillstånd. Dom hade fått för sig att det var idag som Lucas skulle opereras och var jätte nervös över att jag inte hade ringt. Stackars dom, nu måste dom vara orolig i morgon också.

Har packat ner lite färgpennor, papper, sagoböcker och lite annat smått och gott så vi skall ha något att göra i morgon kväll. Jag lånade två böcker på jobbet idag så jag ska ha något att göra under tiden Lucas är sövd. Alla mina böcker är juh läst ett flertal gånger så det kändes inte så upplyftande att ta med sig någon av dom. Som tur är så har vi ett litet bibliotek på jobbet där det finns lite av varje. Funderade på att låna DaVinci Koden men insåg att den säkert är alldeles för tungläst när man inte riktigt har tankarna med sig så det blev en Sidney Sheldon bok och en annan i samma gebit.

Nu när jag tittar på väskan jag packat så ser det ut som att vi ska vara borta en vecka. Komiskt. När Farmor var här så satt hon och prata med Lucas om att han skulle bo på Hotell (Patient Hotellet) så i kväll när han lade sig så prata han bara om Hotell Kantarell (Barnprogram). Det är juh bara det Hotellet han hört talas om. Oj så besviken han kommer att bli när han inte träffar figurerna från tv-serien. Försökte förklara att dom inte är där och att Hotellet inte heter Kantarell men jag vet inte om han förstod det.

Nu tänker jag sätta mig i soffan framför tv:n och bara slötitta med en pop-corn skål och ett stort glas Jordgubbssaft.

Ska försöka att inte vara så ampen men det är svårt.

Molly sa förresten docka i lördags. Hon surrar på som fasen nu men det är inget man förstår. Lyckas man svara rätt någongång så nickar hon och säger Jaa. Så söt unge.

Vi hörs

1 kommentar:

Anneli sa...

Kan tro att ni firat VM guld i HElgum ordentligt - eller?

Hoppas nu att allt gått bra med operationen. De brukar ju vara duktiga på sjukhusen att ta hand om både barn och föräldrar - fast jag förstår om du varit orolig.

Välkomna hem i vilket fall!