måndag 23 februari 2009

Snöskottning och vedkörning

Lucas operation gick bra sa doktorn. Vet inte om det ska vara så här men det kommer fortfarande blod ur näsan, inte mycke men ändock blod, sen har han ont i halsen fortfarande. Ringde barn idag men där blev jag inte mycket klokare. Dom trodde att det kan ha att göra med att han är lite förkyld. Om det är likadant på torsdag så ringer jag på öron/näsa/hals och hör med dom.

Det hade gått jätte bra för Molly hos Farmor och Farfar. Så skönt. Mamma kom hit och passade Lucas i torsdags när Kricken åkte och jobba. Molly var på Dagis tills jag slutade. Kom hem till en nygräddad fläskpannkaka. Vilken lyx att sätta sig och äta på en gång utan att ha lyft ett finger. Är inte bortskämd med det kan jag lova.

Helgen har tillbringats på soffan och i sängen. Min mage har inte varit sig själv. Även om jag inte mått så bra har den här helgen varit skön. Inte varje dag man kan unna sig själv att ligga på sofflocket.

Idag gjorde vi en utflykt på affärn, mjölktorka i kylen. Sedan var vi ute ett tag i det underbara vintervädret ända tills Molly kom på att det är en jätte bra idé att skita i blöjan. Då ville hon inte vara ute längre även fast storebror ville så det var bara att gå in.

I kväll efter att vi ätit middag så gick jag ut och körde in några kärror ved. Hade tänkt göra det när jag var ute med barna men avstyrde det hela när jag såg istapparna som hängde från taket.

Men just de ja. Måste juh berätta vad goungen Lucas sade precis när han vakna ur narkosen: Mamma, Risifrutti. Han var så hungrig, gissa om sköterskorna på uppvaket skrattade.
När han hade vaknat och dom kollat honom så var det dags att checka in på Patient Hotellet Skvadern. Kan säga att jag och Lucas mycket väl kan vänja oss vid det där med Hotell. Superfina rum för att inte tala om badrummet. Maten gick inte av för hackor den heller. Jätte bra mat och mysig restaurang. Bra personal som verkligen ställde upp för oss. Efter att ha legat i sängen och tittat på tv så somnade både jag och Lucas strax efter nio. Men sedan vakna han mitt i natten och hade så ont så då blev vi vaken nån timme. Ställde väckaren så vi då skulle komma upp nästa morgon och det var nog tur det annars har vi nog sovit bort hela dagen där på hotellrummet. Efter en snabb frukost, snabb pga att Lucas hade så ont, så checkade vi ut och begav oss till öronmottagningen. Doktorn kollade halsen på lillgubben och sa att det såg bra ut och så fick vi åka hem. Kom hem strax före elva. Första natten hemma var inte kul alls för Lucas. Han hade jätte ont i halsen och kunde knappt sova. Inte jag heller av förklarliga själ.

Min mobiltelefon dog på väg ner till Sundsvall. Kan säga att man känner sig jäkligt naken utan helst en sådan här gång. Fick låna telefon både på barnmottagningen och på uppvaket så att Kricken och Mor- och Farföräldrar skulle vara uppdaterade. Tur att det fanns telefon på hotellet så man kunde prata lite mer ostört när vi väl kom dit.
I vilket fall som helst så fick jag en ny telefon av Kricken i för tidig födelsedagspresent så jag hämta ut den i fredagseftermiddag. Kan lova att jag är supernöjd. Det blev en Sony Ericsson T700.

Vällingdags

1 kommentar:

Anneli sa...

Skönt att allt gick bra i Sundsvall! Visst är det skönt med lite hotelliv i bland!?!