söndag 8 februari 2009

Soteld

Har haft en delad tur idag. Lucas hade feber i morse så mina tankar har mest varit hos honom. När jag var hemma mitt över dagen höll febern sig nere så det var med lätta steg jag åkte iväg och jobbade igen.
Ja lätt var det juh inte. När jag kom hem fick jag skotta mig in och när jag skulle åka fick jag skotta mig ut. Satan va de har snöat och vad det snöar fortfarande.

Hade jobbat någon timme när Kricken ringer och frågar mig med andan i halsen vad han ska rädda. Vaddå rädda?! Jo det brann soteld och han visste juh inte om det spridit sig utanför murstocken. Det första jag sa var: MINA BÖCKER...men hallå. Precis som att det är viktigast. Kom fram till att fotoalbumen och förstoringarna på väggen var viktiga, pärmarna med alla papper och så Lucas medicin mina piller och alla bak och matrecept. Sist men inte minst Morfars soffa som jag har stående ute på bron.

Som tur är så blev det aldrig någon riktig eld. Till Lucas glädje kom det hit brandmän som kollade läget och gick runt med värmekamera. Dom var t om upp på Lucas rum och hade sagt till honom att han hade ett fint rum.

Mitt i allt det här försökte jag jobba...Hur bra gick det?! Iaf så ringde Kricken och blåste faran över så jag tog med en tant in i duschen för duschning. Iom att hon börja klä av sig och nu varnar jag känsliga läsare. Läs inge mer om du lätt blir äcklad. Iaf så precis när hon börja klä av sig så känner jag att det här går inte, jag håller på att skita i brallan. Ursäktade mig och sprang till personaltoan där det var som att vrida på en kran. Brås alldeles för mycket på min Mor, say no more. Kom tillbaka till tanten och gjorde klart. Sedan blev jag mer orolig och då fick jag minsann kuta en gång till. Tänk att det är i min mage oron sitter. Det är juh rakt pinsamt. Varför kan jag inte grina som alla andra, nä, Monica hon skiter istället. Något positivt i det hela är juh att nu har jag rensat magen och tarmarna. Kan juh vara bra.

Nu kan känsliga läsare börja läsa igen.

Det är iaf väldigt fint ute nu, snön faller som den inte har fallit sedan vintern
-92/93. Läste en massa kommentarer på Allehanda.se och blev så full i fnitter. Det var ungefär som att det bara bor Stockholmsfjollor här uppe. Det klagades på snöröjningen och på att det snöa. Men va fasen. Vi bor i Norrland, det SKA snöa på vintern. Det är hur vackert som helst. Ok att det kom lite mycke på en gång men allvarligt. Jag har suttit och kört en liten Fiesta FYRA vänder Rådom-Helgum idag. Ok, jag fick ett fläskställ som heter duga men jag får skylla mig själv för jag körde lite för fort, men inte tänker jag klaga på att det var oplogat. Shit Happens (nu var jag väl vitsig).

Har precis kokat nyponsoppa och nu tänker jag ta fram glass och äta en stor härlig tallrik med soppa och glass. Det vet jag att min mage kommer att gilla.

Lucas feber ja. Den var lite över 39 när han gick och lade sig, iofs så hade han varit väldigt uppspelt en längre stund med brandmännen och allt så det kan ha vare en bidragande orsak till högre temp. I vilket fall som helst så blir det juh inge Dagis i morgon. Tur att jag är ledig.

Men så duktig Kricken hade vare. Han hade rafsat ihop kläder till båda barna och till mig och honom i två stora väskor. Så att vi iaf skulle ha några kläder även om vi inte hade något hus. Gullgubbe.

Virrigt inlägg men jag hoppas att Ni har förståelse för det.

Melodifestivalen förresten...Nja första deltävlingen var ingen hit, iaf rätt låt som gick vidare till Finalen först, Emilias gillade jag inte.

Inga kommentarer: