onsdag 4 februari 2009

Sjukstuga...

Att sova på soffan är ingen höjdare och det är absolut ingen höjdare när man för minsta ljud från barna rusar upp som en galning bara för att se att det inte är någon fara och sedan försöka somna om igen. Molly slutade kräkas vid två tre tiden. Hon har varit väldig loj idag och det är väl inte så konstigt. Efter lunch så somna hon i min famn och även jag knoppade in en stund. Lucas höll sig relativt lugn under tiden och tittade mest på tv. Har iaf lyckats tvätta upp nästan all tvätt, storstädat toaletten och fick även till middag idag. Molly fick kräks på Pingu i går så i en av maskinerna så fanns han med, vilket jag inte direkt tänkte på så jag brassa på med 60 grader. Som tur var så verkar han ha klarat sig ganska bra.

Lite mildare har det blivit ute, det känns himla bra. Kricken hade elda i går innan han åkte och jobba så det var meningen att jag bara skulle ner och stödelda en brasa i går kväll. Nu blev det inte så med allt annat som vart så i morse var det bara 17 grader i köket, betydligt svalare i vardagsrummet där jag och barna låg. Bara att kuta ner i pannrummet och börja tokelda för att få upp värmen i huset igen. Det har tagit hela dagen kan jag tala om.

Molly fick bada i badbaljan i kväll. Det såg ut som att hon tyckte det var kul för hon ville inte direkt kliva upp när jag ville.

Inga kommentarer: