söndag 15 februari 2009

I´m back

Efter några turbulenta dagar med mycke ångest och amp så är jag tillbaka.
Nog om det.

I går så var vi ute hela familjen och skotta snö, lekte i snöhögarna och bara njöt av det underbara vintervädret. Det var så härligt. När Molly sov efter lunch så blåste jag till Långsele och handla. Skönt att få göra en sån sak alldeles själv. Man får vara glad för dom små stunderna i ensamhet. Tror att Molly är inne i en växa period nu för nu ska det ätas två gånger på natten. Ganska jobbigt när man är van att få sova hela nätterna. Som det är nu så är sömn det bästa jag vet.

Gårdagskvällen hade jag sällskap framför tv:n. R kom hit och kollade Melodifestivalen med mig, hon hade bunkrat upp med chips, dip och dricka så vi satt mest och svullade. Så härligt. När MF var slut så skjutsade jag hem henne till Långsele. Gick och lade mig på en gång när jag kom hem.

Morgonen har gått i glädjens tecken. VM Guld till Helgum. Hon är för otrolig Helena Jonsson. Barna och jag satt och heja för fullt. Så himla skönt för henne att få det här guldet. Men vilken vurpa Neuner gjorde. Såg ut att göra ganska så ont när hon föll. Hoppas att det gick bra iaf. Helena tog det lugnt ner för backen och sen sprack hela hon upp i ett stort leende. Underbart att se. Det var så att ögonen ville rinna över när hon spurta över mållinjen.

Nu ska här göras lunch och efter att Molly sovit så ska vi gå ut och köra ved. Lika vackert väder idag som i går. Härligt.

Inga kommentarer: