söndag 20 september 2009

Vilken lycka

Igår satte jag mig och pysslade med tackkorten. Blev så nöjd så.

När jag och Lucas skulle åka till stan tog han Foppa tofflorna, sade åt honom att han skulle ha träningsskorna istället, då säger den lilla lurifaxen " Då kastar jag dom här åt helsike". Visste inte vad jag skulle säga, blev rätt full i fnitter.

Direkt när vi kom ner på stan så gick vi på bokhandeln och köpte kuvert till mina fina tackkort. Sedan Jysk och köpte ett bäddset till Lucas och en madrass. Blåste in i Långsele och handla innan det bar av hemöver.

Skulle kolla tackkorten när jag kom hem så att dom passade i kuverten jag köpt, ja nog gjorde dom det. Bara det att vart enda kort hade blivit förstört. Jag har använt det där limmet förut för såna här saker men den här gången gick det inte. Känns ganska så surt. Nu har jag en jäkla massa kuvert men inga tackkort. Fick sätta mig och beställa nya kort på mig och Kricken och så måste jag till stan någon dag och inhandla papper så jag kan göra nya. F-n va surt. Vi var förresten i tidningen i går.

Bar in nya sängen och medan Kricken började bygga ihop den så röjde jag i köket. När sängen nästan var klar så fick vi besök, Krickens Mamma och Pappa, Mormor och Moster. Jätte kul att dom kom förbi. Lucas var så lycklig över sängen.

Närmare kvällen så kom Tobias och Rebecka hit. Oj så han busa med barnen. Lucas ville hela tiden upp och visa sängen sin.

När det började närma sig läggdags så kommer helt plötsligt Lucas och säger till mig att nu vill han minsann gå å lägga sig. Jamen tyckte jag, ska du inte bada först, näpp den skulle han inte, han ville bara sova. Gick upp med honom och efter en himla massa surr så fick jag till slut lägga mig i sängen med honom, då somna han. Gjorde även jag. Vakna vid nio. Molly var fortfarande vaken, hon hade lagt pussel med Kricken hela tiden. Min kära man gick upp och lade henne och så tittade vi på nyaste Indiana Jones. Rätt ok film. Inte den bästa men ett visst underhållningsvärde.

Skulle få sovmorgon idag. Jo jäklar. Monica vaknar strax före sju hon. Barnen sover som små grisar.

Ska gå ut och hämta in köttfärskött nu. Mamma och Pappa kommer hit idag och då har dom med sig köttkvarn.

Inga kommentarer: