söndag 13 september 2009

Åh en sån dag




Igår hade jag världens bästa hjälp här hemma. Madelene kom hit på förmiddan och så tog vi tag i vårt förskräckliga vardagsrum. Barnen höll sig relativt lugna så dom var inte så hemskt mycket ivägen. Vi har gjort en total makeover där inne. Har flyttat på bokhyllan och städat upp i den, flyttat soffan och tv:n, putsat fönster och bytt gardiner. Sedan röjde vi upp i köket. Så himla skönt. Skönt med lite höstrensning och städ. Skulle naturligtvis ha tage före och efter bilder men inte rackarns kommer jag ihåg sånt heller.

På eftermiddan tog vi med oss barnen till stan för matätning. Skönt att slippa laga middag efter en dag som denna. Hämtade upp en vän på vägen så han fick följa med och äta han också. Kricken och Tobias var hemma och skruva med Audin. Nästa helg blir den nog klar. Tror inte att vi ska sälja den utan det blir nog jag som kör med den bara den är färdig. Gör mig ingenting, måste säga att jag har en förkärlek för dieselbilar. Snygga fälgar både vinter och sommar är inte fy skam det heller :)

I fredags rensade jag alla lingon som jag fick av Mamma. Så himla snällt av henne att plocka åt mig. Hon hade hittat ett superbra ställe så hon sa att det var bara kul att plocka. Idag blir det syltkokning. Det blir även en himla massa tvättning. Första maskinen är snart klar att hängas upp. Lucas tog lite sovmorgon idag. Han kom nertassande vid kvart i nio ungefär. Molly har sovit inne hos Kricken och mig på morgonsidan. Hon vakna och grina vid fyra så efter det har hon legat och trängts med oss. Hon kan det där med att bre ut sig.

Förkylda är vi lite allihop. Jag har en jäkla hosta och lite ont i halsen. Molly hostar mest på nätterna. Lucas snorar, jag snorar, Mollys snuva har gett sig lite, Kricken är snuvig och lite hostig. Men ingen av oss har feber och det är en stor fördel. Det var tänkt så att Mamma skulle komma hit idag men hon har blivit förkyld hon också så då är det bättre att hon är hemma och kryar på sig.

Rensningen i bokhyllan bestod för övrigt av att jag plockade bort alla pocketböcker, det var två hyllor med såna. Iofs så var det bra böcker men jag kan inte ha alla framme. Det var juh tänkt att jag och Kricken skulle åka på IKEA och handla för någon helg sedan men då var vi sjuka så det blev inget. Vi hade tänkt köpa fler bokhylle delar men nu får vi vänta med det till senare.

Nä, nu ska jag och Lucas äta frukost. Molly är inne i nån vällingperiod och vägrar äta något annat. Vet inte om hon har lite ont i tänderna för det har ploppat upp ett helt gäng på väldigt kort tid.

Inga kommentarer: