onsdag 15 juli 2009

Konstig dag

Idag känns de lite omafallt. Gubben och ungarna for till Junsele och marknan vid halv tio i morse. Ska iväg och jobba klockan fyra så jag ansåg att det inte var någon idé att jag åkte med.
Har gått med röjsågen som jag fick igång efter många svordomar och eder. Sedan fick jag för en gångs skull igång åkklipparn själv. Hann köra några varv på gräsmattan så ballade remmen ur. Dynga också. Så nu är det liks förbannat oklippt. Sånt där kan verkligen göra mig vansinnig. Har plockat av bron och röjt i förrådet. Det blir en stor hög att elda upp för min lilla pyroman mamma.

Nu har mest alla anmält sig till bröllopet. På tisdag ska jag surra ihop mig med Maggan som ska vara i köket på festen. Kan inte bli annat än bra med henne i köket.

Klippte Lucas i måndagskväll och Kricken igår kväll. Snygga killar vart det. Molly klippte jag för ett tag sedan men nu får hon nog spara ut håret ett tag. Hon har inte direkt någon hårväxt som är något. Brås alldels för mycket på mig.

Lillgumman var skit sur på mig i morse. Inget som passade lilla damen. Inte ens att hon skulle få ha en ny blus på sig idag kunde göra henne samarbetsvillig. När hon väl hamnat i bilen och dom skulle åka fick jag på nåder en hejdå puss och kram. Lucas var på riktigt bra humör idag. Han har en egen börs med pengar med sig idag som han ska få handla vad han vill för. Han skulle minsann ha pengarna kvar men Molly skulle köpa en brandbil till honom för sina pengar. Tror inte att gumman går med på det för hon skulle köpa en ballong. Go ungar.

Dags att fortsätta röja på bron.

1 kommentar:

Anneli sa...

Har en länk med lite inspiration till er för nästa månad på min blogg! =)