onsdag 1 juli 2009

Bett av ilskna insekter och värme

Ingen bra kombo för att få barn att sova en hel natt kan jag lova. Igår kväll så började det juh med den här förbaskade åskan. Som tur var så kom Kricken hem å åt sin matlåda när det första åskvädret dundrade för fullt. När de andra kom så hade jag fått barnen i säng och själv så satt jag uppefter en vägg där det inte finns några eluttag och spelade kort för mig själv.

Kom i säng vid elva snåret. Kunde inte riktigt somna för det var ganska varmt. Runt tolv så kom Kricken hem. Halv ett hör jag hur Lucas rumsterar om inne på rummet. Klev upp och gick dit för att kolla läget. Då håller Lucas på att städa sitt och Mollys rum. Sade åt honom att gå å lägga sig igen men han var tvungen att städa sa han. När det var gjort så kröp han ner i sängen igen men han somna inte. Tur att Kricken var hemma så han fick ta nattskiftet. Molly var vaken några svängar hon med. I morse när jag vakna så låg inte Kricken i sängen. Trodde att han lagt sig nere där det är svalare men inte det inte. Han och Lucas låg ilag i extrasängen i barnens rum. Varmt och trångt, men det hade visst vare enda chansen att få Lucas att sova lite iaf. Det var i vilket fall som helst två väldigt trötta barn som jag väckte i morse.

När jag hämtade Lucas och Molly på Dagis så frågade jag om dom inte hade varit väldigt trötta idag. Nä, sa fröknarna, det hade gått så bra så. Väl hemkommen så började jag med maten. Medan jag donade med det så hann Lucas somna i sin fåtölj framför tv:n. Väckte honom men det tog ett bra tag innan han var riktigt vaken. I kväll så var det inga större problem att få honom i säng. Var bara det att jag var tvungen att ligga i hans säng för att han skulle somna. Undrar om det kan vara så att han är inne i en period av otrygghet/mardrömmar.

I morgon fyller gullungen 4 år. Tänk. Det är fyra år sedan jag låg i plågor å inte fick ut honom. Fasen va det går fort. Tyvärr så jobbar jag hela dagen i morgon så det blir Dagis för födelsedagsbarnet. Tur att han gillar stället. Får se om vi får till ett kalas vad det lider.

Inga kommentarer: