söndag 12 juli 2009

Gissa vart jag har varit...








I onsdags när jag slutade (dagen hade vare j-ligt lång) så for jag hem glad i hågen. Medan Kricken packade bilen duschade jag och plockade ihop resterande grejer. När det var klart så åkte vi till Sjöberg. Så himla underbart att äntligen ha fått åka dit. Om ni visste vad jag har saknat det där stället. Efter några mil så började Lucas fråga om vi inte var framme snart, varje gång han fråga det så svarade vi "nej vi är inte framme än, det dröjer ett tag till" Tillslut så hade t om Molly blivit less så efter att Lucas frågat för typ 300:ade gången så skriker Molly "Nej Gaga. Nej" (Molly säger Gaga till Lucas för er som undrar). Tyvärr så blev Lucas åksjuk strax innan Stalon så han kräktes, rätt ner i sin hatt. Tur det så vi slapp få det i bilen. Han somnade som tur var efter en stund och sov hela vägen till stugan som vi kom fram till vid tjugo i tio.

Gissa om både barn och vuxna var glada över att vara framme. Kricken sprang som en gasell med alla grejer från bilen in i stugan för att sedan rusa ner till båten och ge sig ut på böljan den blå. Där stannade han ett bra tag. Han kom in lagom tills att jag höll på bli vansinnig på barn som inte ville sova. Fick lite assistans så rätt snart kunde han ge sig ut igen men då gick vi andra och lade oss.

På torsdagen (Krickens 30-årsdag) åt vi frukost och var ute ett tag. Sedan åkte Mamma och jag in till Dikanäs för att införskaffa förnödenheter och födelsedagspresent till Kricken. Inget Sjöbergs besök kan vara utan en sväng in på SportAlbins. Det var även där jag fick tag på present till gubben. Han blev jätte glad över sin nya fiskeväska med beteslådor. Tur det.

Var bort till Kajes och köpte fiskkort till Kricken och surrade lite. Barnen fick provsitta skotarn även den här gången. Mycket uppskattat av dom små. Nils-Göran visade oss Per-Olovs stuga, jäklar så fint det var.
Vid sex-tiden så klädde vi på oss och tog med oss Lucas ut på sjön för en fisketur. Först jag och Pappa och så hämta vi upp Kricken och åkte en sväng med honom också. Fick 2 öringar var och så fick Pappa och Kricken varsin aborre. Innan vi hämta Kricken så hade han lagt Molly och hon hade somnat på studs. Lucas fick kvällsfika och sedan var han lika snabb på att somna.
Resten av kvällen satt vi och spelade 500. Lika kass alla tre, Mamma löste korsord.

På fredan så var Kricken ut ett tag på sjön medan vi andra höll oss runt stugan. Fick besök av Gusti som var nyfiken på hur stora barnen blivit sedan förra året. Riktigt kul att träffa henne. Åt lunch och så började vi packa.

Åkte från Sjöberg vid ett-tiden. Fick stanna ganska många gånger efter vägen och ha lite springtävling för Lucas mådde inte alls bra. Hade garderat oss med en hink om det skulle behövas. Nedanför Ramsele så var jag åksjuk så då fick jag köra resten av vägen hem. Svänga in på gårn vi halvsju snåret.

En snabb men välbehövlig andningspaus i fjällen. Rackarns så mycket lättare allt känns nu.

1 kommentar:

Anneli sa...

Åhhh!!!

Så glad jag blir för din skull!!
Och enormt sugen själv också - vet inte när jag såg Sjöberg sist.

Det enda som inte ser sig likt ut är stugan - röd och fin! Och stenarna vid sjön, de måste ha krympt va? (Fast jag är medveten om att storsten inte är med på bild!