söndag 5 juli 2009

En riktig häst helg

Igår så var jag och två tjejer till Ramsele och red på Islandshästar. Så himla kul att komma iväg och göra något alldeles själv. Synd att det går så fort när man har så kul.
Árvakur heter hästen jag fick rida på. Mycket trevlig och snäll kuse.

När jag kom hem så åkte Kricken till Peder i Långsjön, fiske, öl och grillning, även övernattning.
Gårdagskvällen satt jag framför tv:n och slötitta. Tröttsamt att vara ute en hel dag. Orkade färga håret, bara det att jag lyckades även färga pannan och nacken. Men det försvinner snart. Inte lätt att göra sånt där utan glasögon.

Idag har jag och barnen haft en bysopar dag. Direkt efter frukost så åkte vi ner mot kära bror och Ullis. Men en sån dag dom små har haft. En väldigt lyckad dag.

Lucas fick åka fyrhjuling med Morbror Marcus

Molly var fullt upptagen med August, Bill och alla andra smådjur dom har.

Sedan blev det dags för dagens höjdpunkt, iaf för Molly. Gandalf fick den stora äran att bära Molly på sin rygg. Vilken snäll häst han är. Tycker att Molly har väldigt fin sits för att vara första gången hon "rider". Blir nog en hästtjej det där. Tur att det finns kusar i familjen.

Lucas fick prova på han också men gillade fyrhjuling bättre.

Dagens största glädjeämne för barnen var annars studsmattan. Inser att jag måste böja mig och införskaffa en. Lucas skulle kunna ha hoppat runt där hela dagen. Hann aldrig få några kort på detta pga att man fick passa honom hela tiden. Brollan och Ullis har ingen skyddsbur runt så det var till att hålla koll.
När vi sent om sider åkte vidare hemöver så svängade vi in hos Kusin Frissan. Är det någon Lucas gillar så är det Kajsa. Han pratar om henne ganska ofta och nu har han bestämt att han ska åka till henne och bada. Vet inte vad hon tycker om det än men det är väl något vi mammor får styra upp nu under sommaren.

Här ligger tremänningarna Kajsa och Lucas och myser ilag.

Molly kisar mest åt solen hon.

Med andra ord har det varit en perfekt helg. Fått vara lite själv och sedan varit en hel dag med barnen där deras behov gått först.
Tack bror och svägerska för att ni är så underbara med våra barn. Dom gillar er skarpt, ja, det gör vi också.
Lucas gillade Annicas nybakta bullar, han har nog fått i sig betydligt fler än dom två han åt om vi inte stoppat honom. Frågad Alice idag om hon vill vara barnvakt vid middan den 22/8 och det skulle gå bra sa hon. Hon ska få god hjälp av Kajsa och eventuellt Albin. Det där kommer att bli super bra tror jag, hon är en duktig tjej.

Kricken hade haft det bra i Långsjön, inte så bra idag men det beror nog mer på vilket intag det var igår/natt än vart han var. Han har mest legat på soffan sedan vi kom hem.

1 kommentar:

Anneli sa...

Vilken härlig helg!