söndag 10 januari 2010

Nyår

Ja det är juh iofs 10 dagar sedan dess, men bättre sent än aldrig.

Allt rullar på precis som vanligt. Eller det gör det väl inte egentligen. Gubben har vare hemma ända sedan dagen före Julafton och börjar jobba i morgon igen. Barnen gör sin första Dagis dag i morgon, eller det är bara Lucas som ska vara där för Molly ska på BVC å få sig en spruta så sedan blir det Mamma Molly dag för hela slanten. Ja iaf till halv två när Lucas ska hämtas. När jag sade till Molly i eftermiddag att hon ska på en spruta i morgon så flinar hon upp sig jätte mycke å säger Jaaa. Vet inte om hon riktigt hade koll på vad en spruta är egentligen. Det har iaf gått bra förut när hon fått sprutor så jag hoppas att hon är lika hård i morgon när det är dags.

Dagen har jag och barnen tillbringat hos barnens Mormor och Morfar. Mycket trevligt. Åkte dit så vi hann se Helena Jonsson ta ett Silver. Alltid lika kul med Skidskytte. Som alla vintrar förr så är väl det den enda skidåkning man klarar av eller har tid med :)

När vi kom hem så skickade jag in Molly till sin Far och jag och Lucas var ute å körde in lite ved. Han bestämde att vi skulle köra in 5 kärror så då gjorde vi det.

Har jobbat lite grann, haft lite problem med magen precis som resten av familjen, jobbat lite till och så har jag helt plockat bort Julen. Förutom två bortglömda tomtar på toaletten och en röd duk i samma rum. Adventsgranen får lysa några dagar till. Den är juh så fin där den står med sina ljus och all snö på grenarna.

Kallt har det vare, flera dagar med över/under -30 strecket. Det har resulterat i att gubben vare vaken på nätterna å eldat och jag har tage över den sysslan på dagarna när han sovit. Tur att han haft semester å vare hemma, vet inte hur jag skulle klarat upp de här annars. Har även haft både vatten å avlopp frostfritt så vi ska inte klaga allt för mycke. Kunde ha vare värre.

Annars så hare vare lugnt, jag är fortfarande knäpp/sjuk men jag försöker verkligen att tänka på något annat än alla mina symptom. Hypokondrin är inte min bästa vän men jag får väl lära mig leva med skiten.

Dags att röja det sista å plocka fram några kläder till barnen inför morgondagen, lättast att ha allt framplockat på morron när man kommer ner som en zombie :)

Inga kommentarer: