tisdag 19 januari 2010

Ny tränare

Hade en mycket trevlig helg i Ö-vik, kul att få komma iväg å göra något annat. Nu har det juh iofs blivit Hotell å Hockey två gånger bara i vinter men vad gör det. Hockey är alltid kul å extra kul vare juh att dom vann över Luleå. Sedan för att sprida lite kritik så måste jag säga att Modos Hejaklack är under all kritik, den får så mycket ris att det skulle bli en förträfflig majbrasa. Luleå hade en klack som inte ens var hälften så stor som Modos å ändå var det dom enda man hörde. Hoppas verkligen att både lag å klack tar sig i kragen. Men nu med ny tränare så kanske laget lägger in en extra växel å ser till att dom kommer till Slutspel. Hannu Aravirta kanske är det Modo behöver.

Igår var Dagis stängt så barnen var hemma hela dagen. När Kricken klev upp så lämnade jag och Lucas hemmet och åkte ner till Långsele för lite handling. Sade till honom att om han var snäll och hörde efter vad jag sa så skulle han få gå med en liten vagn iom att vi inte skulle handla så mycket. Han var jätte duktig. Förut när jag gjort något dylikt har jag fått hålla i både honom och vagnen i ett fast grepp för att det inte ska springas å skrikas genom affären. Men igår så var han ett exemplariskt barn. Jag blir så glad när det går bra för honom.
När vi kom hem och hade ätit lunch så klädde vi oss och gick ut i det vackra vädret, vi hade bara -4 så det var jätte skönt. Först körde vi in ved, både från högen å från veboa, sedan fick Lucas åka skidor. Han ramlade några gånger uppe på gårn men sen for han neröver vägen utan att ramla och medan jag och Molly hämta posten så åkte han uppöver igen utan att ramla en gång. Jag blir så stolt över honom när han klarar av något sånt här. Han har juh inte det allt för lätt men just skidåkning verkar vara en jätte bra grej. Funderar på om spåren är dragna för det är juh alltid lättare å åka när det finns spår än bara slättan. Tänkte om det är fint väder i helgen så kanske jag å grabben ska bege oss bort till elljusspåret och prova lite. Är juh ett tag sedan jag stog på ett par skidor, typ 3 år sedan.

Gårdagskvällen tillbringade jag i tvsoffan tittandes på Idrottsgalan. Helena Jonsson tog hem storslam. Man blir så glad när det går bra för en sån superduktig å trevlig människa. Gillar inte alls Zlatan å är glad att Helena tog hem rekordet i röstning och Jerringpriset. Kul även att det ringdes så mycket på det dyrare numret så det kom in lite pengar till Haiti.

Idag har jag varit till Kusinfrissan och gjort mig lite snyggare i håret. Eller lite å lite, det vart mycket bättre och det blev jätte bra. Men det är klart, jag har aldrig klagat när jag vare hos henne.

Nä, nu sover barnen och jag ska kolla på Mästarnas Mästare

2 kommentarer:

Stina sa...

Härligt!
Skulle gärna se bilder på frillan :)
Själv ska jag dit på tisdag och är mycket sugen på en makeover, men Annika har fått strikta order om att hejda alla sådana impulser så det blir nog en toppning och brun färg...

Monica sa...

Körde samma frisyr som jag gjorde förra gången. lite mörkare färg bara. finns bild här i bloggen, om än en suddig en :)
men då har ju du en nedräkning Stina, till träffen med Annica :)