måndag 7 december 2009

Syskonkärlek

Ja här bråkas det för fullt just nu. Bara för att jag i min enfald trodde att jag skulle kunna sätta mig här en stund innan middan. Äh, nu vart det lugnt. Tack Nalle Puh för det.

I lördags så åkte jag och Kricken till Ö-vik. Mamma och Pappa var här och passade barnen hela dagen. Det hade gått jätte bra, våra små busungar hade vare jätte snälla. Dom hade tittat på Skidskytte och barnprogram. Vi var till Ö-vik för att hämta biljetter till 3 Modo matcher, för att handla julklappar och för att se Hockey. Julklapparna klarade vi av på fredagskvällen framför datorn. Fasen så mycke smidigare än att trängas i affärer. Skönt att ha det klart. Hoppas bara att barnen blir nöjda. Jag fick en Modomatchtröja av gubben i julklapp. Den hade jag så klart på mig när vi kollade matchen. Köpte lite grejer i shopen på Swedbank Arena så lite julklappar vart det handlat. Barnen fick Modostrumpor. Den enda smolken i bägaren var att inte Foppa spela men det gjorde väl inte så mycke. Det var en bra match trots att den sluta 3-3. Jublet som blev efter Svartvadets 3-3 mål går inte att med ord beskriva. Hela arenan stog upp och bara skrek rakt ut. Underbart.

Igår gjorde vi inte nåt. Bara va. Skönt med såna dagar. Har faktiskt blivit några sådana på slutet men det känns som att vi alla behöver dom.

Idag har jag varit till Sjukgymnasten. Är så himla stel i ryggen. Har fått ett program jag ska göra flera gånger per dag så vi får väl se hur det blir i slutändan. Bra hoppas jag iaf.

Annars har det inte hänt så mycket. Tvätt- å diskmaskin går för fullt som vanligt. Jomen just de ja. Jag hyrde en film igår kväll. Tänkte att den räcker väl lite drygt en timme, jo tjena, halv tolv var filmen slut. Hyrde Harry Potter och Halvblodsprinsen. Faktiskt riktigt bra. Jag gillar juh såna där filmer, det får man erkänna fast man är över 30.

Nä, dags för matlagning. Idag blir det pölsa och potatis. Får se hur barnen ser på det när det serveras.

Inga kommentarer: