onsdag 2 december 2009

Lill Lörda

Har varit på Habben idag och pratat om lillgrabben och vilka mål vi har för honom. Ganska givande. Skönt att ha dessa människor i ryggen.

Gick faktiskt bra å hämta barnen idag. Lucas var lite grinig men när jag påminde honom om att han faktiskt ska vara där både i morgon och på fredag så gick det bra.
När vi kom hem så började Lucas genast prata om skidskytte, han skulle se det. Gick bara runt här och väntade på att klockan skulle bli fem. Middan var klar strax efter fem och då var det helt omöjligt att få in honom i köket för att äta. Så idag har Lucas gjort som sin far, ätit framför tv:n. Tror vi får fortsätta med det för han sölar mycke mindre. Molly satte sig vid bordet, började att äta och vänder sig sedan om till mig som stog vid spisen och säger: Mmmm, go mat mamma. Åt upp hela sin portion i kväll också. Jag blir så glad. 3 maträtter hon äter nu. Skönt. Men vi får väl se hur länge det håller i sig.

Det är lika vackert ute i kväll och jag blir lika sugen på att gå en promenad. Men som det känns är det nog bättre att jag går upp å lägger mig.

I morgon ska jag till tandläkarn. Får väl se vad domen blir. Det känns juh inte riktigt bra men jag kan leva med det. Vad jag inte kan leva med är en tom plånbok så därför får det gå så länge det går.

Nu tänker jag ställa mig i ett fönster å titta på den vackra månen och hur det gnistrar i snön. Bäst att insupa den underbara vyn innan den försvinner i tö å regn.

Inga kommentarer: