onsdag 9 december 2009

Hmm

Ja det straffa sig igår kväll att jag vare duktig på dan, iofs så var det inte pga allt jag gjort utan bara min dumskalle som spela mig ett spratt. Grannkäringa kom hit en stund å surra. Kände mig lite bättre efter att hon gått men det gick över efter ett jätte jätte långt samtal med en gammal vän i går kväll/natt. Så himla kul att få prata bort nästan 2 timmar med honom. Det är rätt kul, det finns två stycken som jag inte pratar med så ofta men när man väl gör det efter typ ett år eller så är det precis som att man bara tar vid där vi var sist. Så skönt med såna vänner som man inte behöver prata med varje dag/vecka utan man vet att dom finns där när man väl behöver dom. Tycker så mycket om Er mina vänner, ja, inte bara dom två jag refererat till här utan alla. Kram på Er.

Det där med att få barnen i säng igår gick om intet. Dom vart vaken, länge. Men det gör inte så mycket. Fick sova i morse istället och det gjorde dom till tio över nio, ja Lucas fick jag tom väcka.

Molly har vare med sin faster idag, dom har vare till stan och fikat och grejjat på. Lucas och jag tog å gjorde julgrupper (alltså blommor) å sen elda vi, går mycke bättre när det bara är han å jag. Var ut en sväng också. Men det var så förbenat halt på gårn, iofs så sanda jag men då var jag less på å vara ute så då gick vi in.

Kom ihåg att lägga julskinkan i saltlaken så det är gjort så nu är det bara att vänta till dan före julafton så ska den kokas. Mums, jag älskar julskinka med senap åsså husmans. Mums.

Hoppas på en tidig kväll för dom små liven iom att dom ska vara på Dagis i morgon (hela dagen). Får väl se hur det går.

1 kommentar:

Anneli sa...

Såna där "prata sällan" vänner är guld värda! Har några jag mé se...